Vellykket aften

Røkte nakkekoteletter, kyllingfilet marinert, marinert laks og alupakker med scampi.

 

Marinade kylling: olivenolje, karri, sitron, sitronpepper, tørket persille, hvitløk, chili.

Jeg venter med å legge maten i alumumsfolie eller form til like før det skal på grillen.

 

Laksen ble marinert i olivenolje, hvitløk, chili, sitron, sitronpepper, balsamico, persille.

Jeg griller på svak varme for ikke å brenne oljen. Jeg er ikke noe glad i svartbrent mat.

 

 

Scampi, hakket tomat,paprika, hvitløk, chili, persille, olivenolje, sitron, sitronpepper, Blandes i en skål, pakkes i foliepakker, like før de skal på grillen. Siden vi har mye forskjellig, har jeg ca 4-5 scampi i hver pakke.

Sommermat -skalldyr

Da ble det grillfest i 2018 også.

Når jeg begynner på marinader og diper, lager jeg alle samtidig.

Tuppervarehakkeren er veldig fin til sånne små porsjoner.

Man sparer mye tid når man hakker hvitløk, her bruker jeg hvitløkspresse, til alle boksene på en gang, fremfor å gjøre ferdig en i gangen.

Kryddersmør. Smør, karri, fersk basilikum, persille, paprikapulver, hvitløk, sitron, pepper, salt, tomatpulver.

 

Avokadodip: rømme, sitron, sitronpepper, salt. Mos en avocado sammen med rømmen, en halv til en boks. Enkelt og veldig godt til både potetgull, taco, fisk, salat, osv

 

Dip til potetgull, salat, med mere:

Rømme, majones, hvitløk, kajennepepper, spisskummen, sitron, salt, pepper, paprikapulver, tomatpulver.

Mye bedre og sunnere enn å kjøpe pose med ferdig dipmiks og kjempeenkelt å lage. 5 min

 

 

Heidi hadde med nydelig salat.

Paprika, sopp og rødløk og småpoteter stekte jeg i ovnen. Jeg digger sånne småpoteter med kryddersmør. Nam

 

Mette hadde bakt focaccia og en nydelig Snickerskake, som jeg glemte å ta bilde av. Tone kom med potetsalat og kokt mais.

 

Du verden hvor vi koste oss og mette ble vi. En perfekt aften, utenom at noen måtte melde avbud, så de ble savnet. Men det er vanskelig å få til at det passer for alle.

Det hører med til historien at vertsskapet trodde de hadde invitert gjester til klokken 19 og ble forundret når besøket ankom klokken 18. Et tegn på at vi nok er litt surrete av og til, for det stod jo klokken 18 i invitasjonen. Heldigvis var jeg ferdig med forberedelser. Jeg hadde tom sovet litt, så bare flaks at jeg ikke sov når gjestene kom.

Da fikk vi hjelp til å dekke bord og gjøre klart det siste.

Det blir også rester av grillmat og det er jo fabelaktig.

Det er også igjen bittelitt kake.

Da blir det en flott dag.

I dag

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Mye godt å velge i her..:) Har ikke grilla enda i år vi..men håper jo det er litt igjen av sommeren, for litt grilling hører med.. Selv om man tar litt feil av tida går det som regel greit..hehe.. Ha en fin kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg