Ungarn, dag 9, Kecskemēt

I går dro vi ut på tur.

Godseieren hadde ærender.

 

Vi kjørte til Kecskemēt

 

Først skulle godseieren ha en koketopp.

Vi drar til Electronics.

Der hadde de litt av et utvalg.

Sjekk barbermaskiner.

Prisene er ikke mye forskjellig fra i Norge.

Så dro vi på Jysk og det er jo også som å være i Norge, samme varer.

Det var på ettermiddagen og vi var sultne.

Da måtte vi på leting etter mat.

Jeg kunne ruslet her i byen i timesvis for her var det mye å se.

Men det var ettermiddag og selv om eventyreren i meg ville utforske, ville kroppen hjem og hvile.

Men da er det fint å få med seg litt for litt er mye mer enn ingenting.

 

Bare synet av de nydelige trærne, de er så fine. Kunstverk.

 

Røttene sprenger opp fortauene.

Og lyset som skinner gjennom kommer ikke til sin rett på bildet.

Det er så vakkert et lys, skinnende lys blått.

Det er 5 kirker her i bykjernen.

Sjekk rådhuset.

Himmel og hav. Jeg tenker på den brune, kjedelig bygningen vi har hjemme.

Men noe slikt som dette, kan man jo ikke bygge i dag.

 

Kirka er bygd på ruinene av et kloster.

Noe av ruinene er der enda.

Wow

Svært vakkert beplantet er det også.

Det var bare så innmari fint der.

Der ser vi enda en kirke.

 

 

Vi gjør det enkelt.

Kyllingburger og stekte poteter.

 

Godseiergemalen anbefaler oss en tur på toilettet, for på vrien dit, ser vi gårdsplassen til rådhuset.

Sjekk den døra. Pris? Hvis du skulle kjøpt den i dag.

Etter dotur, måtte vi fylle på.

Hmmmm, hva er det der?

Nakne barn? Ja, det hadde neppe gått bra i dag.

 

 

 

Jeg får spørsmål om jeg vil rusle i gågata og svarer ja, nei, vet ikke.

Egentlig vil jeg, men samtidig vil kroppen inn i bilen.

Så vi rusler tilbake.

Håper jeg kommer tilbake hit en gang i fremtiden.

Hvis vi oppfører oss fint, litt usikker på om jeg får til det, så får vi kanskje komme tilbake.

 

Sjåføren kjører en liten runde så vi får sett litt mer.

Dette er en veldig fin by.

Skulle nesten trodd det var et dukkehus.

Det er mange fine hus, men jeg får ikke fanget dem i kameralinsen.

Men i et lyskryss oppdager jeg han som tørker slipset sitt på balkongen 😂😂

Det er sikkert et merke til noen så de skal finne rett leilighet, utleie kanskje.

Så er vi på vei hjem etter en fin tur.

Vi er på bondelandet. Mais, korn og solsikker

Trærne er plantet i rekker.

Et slikt lite hus ville vært fint det.

Mange som bor i byen, har slike små hus der de bor om sommeren.

Nesten som et kolonihagehus.

En fin tur ble det.

I dag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg