Ungarn, dag 7, Tiszakécske

I dag er siste formel 1 dag for karene.

Vi damene går på søndagsmarket.

På vei dit går vi forbi blomsterbutikken.

Her er det ofte butikker i bolighus.

En del butikk, en del bolig.

 

 

Det var mer folk på markedet i dag enn på fredag.

 

Dette er kokt flesk av gris.

Det brukes som pålegg.

Honning er det mange som selger.

Jeg kjøpte solsikkehonning, den gule, av godseierens nabo.

Jeg kjøpte også hjemmelagd krydder av denne kjekke karen.

Jeg kjøpte sterk paprika og søt paprika, det siste er på bildet her.

1500 for en liten pose, som slett ikke er liten.

Det er ca 45 krone for den sterke, 60,- for den søte.

Når jeg kommer hjem skal jeg prøve å lage pasta med paprikasaus.

 

Æsj, at jeg ikke tenkte på å kjøpe meg en brødkurv.

Det har jeg faktisk bruk for.

Får se om jeg finner senere.

 

 

Ved til salgs.

Markedet åpner 7 om morgenen og klokka 12 har alle gått hjem.

Litt ulikt fra hjemme kan en si.

Vi ville nok ikke gått  marked klokka 7 en søndagsmorgen.

Trenger du dekk til sykkelen din?

På tur hjem, er jo jeg fascinert av blomstene.

Disse blomstene blomstrer kun en dag.

 

Da er det bra det er mange knopper så det blir blomster mange dager.

 

Jeg prøvde med mitt vakreste smil til eieren, men jeg tror han tenkte, gærne turist. Var ikke noe smil tilbake.

 

 

Mye fint å se.

Her har de ansvaret for å vedlikeholdet rabatten på deres side av veien.

Det er lett å se hvem som er ivrig på oppgaven.

Mange tre som jeg ikke er kjent med.

Men flotte er de.

 

I dag har jeg skrevet en bokomtale.

Kelly Rimmer, Agenten i Paris

 

Nå skal jeg skrive en til.

Denne var riktig så spennende.

Anbefales hvis du liker etterforskingskrim.

 

 

Deretter en ny bok, Tranene flyr mot sør.

Og en kald forfriskende videre, Sommersby blåbær, ny favoritt.

Her koser vi oss.

Det gjøt nok gutta også, på formel 1.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg