To hele år

To hele år.

Uten en eneste infeksjon.

Ingen halsbetennelse, urinveisinfeksjon, bihuler, ørebetennelse.

Ikke en gang en forkjølelse.

Det er to år siden jeg var tett og forkjølt, og det var etter lang flytur og en dag på flyplassen i Fort Lauderdale.

Så det var nok en sånn aircondition forkjølelse.

Det er fantastisk.

 

Og hva skyldes det.

Mest sannsynlig er det fordi jeg siste årene har vært hjemmeværende.

Jeg har ikke presset kroppen min.

I tillegg drikker jeg te med kanel. Gurkemeie, sitron og fersk ingefær, ca 4 dager i uken.

Spiser varierte grønnsaker og lite sukker.

Betennelser elsker jo sukker.

 

Så fortsatt har jeg lite krefter, men kroppen er likevel friskere på et vis.

Jeg tror derfor at jeg nå må ta tak i det med fysisk aktivitet.

På en eller annen måte, må jeg få til å røre meg litt mer, men uten å tappe kroppen for energi.

Det må bli prioritet i året som kommer.

Små musesteg fremover, uten å falle tilbake.

Det blir spennende å se om jeg får det til.

Men jeg gleder meg over enda en frisk jul.

I dag

2 kommentarer
    1. Gå turer da vel. Det er jo ikke så anstrengende nødvendigvis, men bra trim likevel. Sånn tenker jeg i alle fall. Man får brukt kroppen en del, hvis man går i skogen i alle fall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg