Ting må på plass

Fortsatt er det ting som må på plass, før vårt livs store Australiaeventyr starter.

Støttestrømper med glidelås.

Tenk, til og med pensjonist to be, sa ok.

Vanligvis sier han nei til alt sånt, men over et døgns reise, kan være skummelt for gamlinger som oss.

Med glidelås høres mer behagelig ut enn de jeg har som er uten.

Da kan man få lufte leggene litt innimellom.

 

 

Og så fortalte min kjære venn, som forer meg med info om alle smarte dubbedingser, at man kan kjøpe sporing til kofferten.

Det måtte jeg jo ha.

Det blir vel bare barkegrøt til middag etter denne turen.

 

 

I dag har vi vært til frisør.

Til og med det må times inn mellom reisene.

 

 

Og i morgen er det vaksine.

Tror det blir bare påfyll av stivkrampe.

Eneste som er anbefalt er den, pluss difteri, polio og kikhoste, men den er de visst nesten tomme for, pga Ukrainakrigen.

 

Litt usikker på om jeg vil ha den også.

Vi bor jo ombord og kommer ikke i nærkontakt med andre mennesker.

Avstand og håndvask og sprit holder tror jeg.

 

Til middag i dag ble det kyllingen jeg skulle ha i går.

Har stekt ekstra, så vi har til cobbsalat fredag.

Jeg liker godt den nye stekepanna mi, Evasolo.

Den påstås å tåle alle redskaper og høy temperatur.

Kjøpt hos Kitchndama mi, Tone.

 

Hvitløk, chili, kantareller, purreløk og spinat surres.

Fløtesaus og pasta.

Enkel og god mat.

 

 

Og rester ble det.

Kanskje det blir blandet med restene fra i går.

 

I morgen er det ett års bursdag, så da skal jeg ikke lage middag.

Så blir det lutefisk en dag, rester en dag og cobbsalat fredag, lørdag er vi bedt bort og da er det kun søndag igjen.

Neste uke er det diett og så alene uke igjen, den aller siste.

Merkelige greier.

 

Gruer litt til diettuke igjen, for jeg var så innmari sulten sist, men dag for dag og vips er det over.

Periode 8 blir det.

 

Jeg gikk ikke ned sist gang, jeg gikk heller litt opp igjen og det irriterer meg noe inn i granskauen.

Kanskje fikk kroppen panikk fordi jeg var for sulten?

Kanskje var den stresset,  fordi det var bare tre uker mellom.

Og ikke har jeg vært flink å meditere i det siste, men jeg har slappet av.

Ja, jeg har ikke svaret akkurat nå, men synes det var litt kjedelig.

 

Nå skal jeg lese denne. Koser meg med den, så langt. Litt humoristisk og det liker jeg.

 

 

Her har vi det godt.

Isfjorden

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Dere er så flinke til å reise rundt i verden! Austrailia 😀 Høres fantastisk ut. Og støttestrømper med glidelås – noen nytt – og forhåpentligvis greit å få på seg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg