Tar du jobben?

Tar

Jeg anser meg selv som heldig.

Jeg er alltid heldig, så heldig at de rundt meg sier at er de med meg, da vil ting ordne seg.

Slik har det ikke alltid vært.

Jeg har tatt det som en jobb å bli heldig.

Høres det rart ut?

Vel nå skal jeg lære deg hvordan du skal få til dette også.

Et lite eksempel:

IPaden min hadde knust touchknapp.

Ja da, ting vil skje.

Livet går sin vante gang, sorg og skuffelser vil det være.

Men… Ja nå er dette en bagatell, men det viser hva som skjer.

Jeg hadde ikke videre lyst til å være uten iPaden min.

Jeg ville ikke sende den i posten og være uten i ukesvis.

Den er arbeidsverktøyet mitt.

Jeg tar kontakt med Apple- de svarer øyeblikkelig, på minuttet.

Vi blir enige om at den må på service.

Onsdag fikk jeg gubben til å kjøre meg til Ålesund og levere den.

En uke etter kunne jeg hente en splitter ny, egenandel kr 390,- pluss frakt.

Jeg hadde forsikring.

Så tenker jeg at jeg har ikke sikkerhetskopiert den.

Skal tro hvor mye jeg har mistet, hvor mye jeg må styre for å få ting på plass igjen.

Vel da kommer min flaks.

IPaden hadde hatt en automatisk kopiering …….dagen før jeg leverte den.

Jeg hentet ned den og vips alt på plass.

En annen litt større hendelse var når vi skulle på cruise fra Barcelona og SAS hadde flystreik og flyet vårt ble innstilt torsdag ettermiddag og vi skulle dra lørdag morgen.

Natt til fredag kjørte vi til Gardermoen, for cruiseselskapet hadde booket nytt fly til oss og bestilt hotell i Barcelona.

Dette er to små eksempler, jeg har dusinvis.

 

Hvordan startet dette?

For mange år siden var jeg negativ, deprimert og hadde en kropp som hele tiden var syk.

Vi hadde også konstant dårlig råd.

Jeg hadde kronisk bekymring for økonomien.

Så leste jeg om loven om tiltrekning.

At vi er en form for magneter som trekker til oss ting.

For hver en tanke har energi og jo mer fokus den tanken får, jo sterkere blir den og vi får mer og mer.

At jeg hadde så mye tro på dette, nei det hadde jeg nok ikke.

Men jeg er ærekjær og tenkte at dette må prøves.

Og det er en jobb, en jobb 24 timer i døgnet, helt til ting begynner å skje av seg selv, fordi nå er magneten din sterkere og vet hva du vil ha.

 

Du kan ikke bruke ordet ikke.

Det ordet fungerer ikke.

Du kan ikke si at du ikke vil ha regninger, for da får du regninger.

Du må si inni deg at du har råd til det du må ha råd til.

Du må si at det ordner seg på best mulig måte.

Dette må du gjenta til det kjedsommelige.

Største forbauselsen min var første gangen det uventede hendte.

Plutselig dukket det opp på kontoen til min mann et styrehonorar vi ikke visste han hadde krav på.

Selv fikk jeg etterbetaling etter at min mor gikk bort, som dekte akkurat hotellet jeg hadde bestilt på en alternativmesse.

Slik begynte det å rulle i vei.

Er det fullt på parkeringsplassen, “bestill” parkering.

Står du i en konflikt, be om at det løser seg på best mulig måte.

Er noen du er glad i ute og kjører bil, bekymre deg ikke, men se for deg at de er vel fremme.

 

Hvis du er flink til å skape bilder i hodet, bruk dette for alt det er verd.

Se for deg det du ønsker.

Men dette må som sagt trenes på.

Alle automatisk negative tanker, må snus.

Om og om igjen.

Og skjer ikke det du ønsker, tenk ikke da, dette virker ikke.

Tenk at slik skulle det ikke være nå, men neste gang ordner det seg.

Jeg har i årevis hatt et hårete mål.

Frisk, slank og energisk.

Så ivrig var jeg at jeg sluttet med medisin og trodde jeg skulle bli frisk.

Men sånn er det ikke.

Selv om du får en tanke, kan det være ting tar tid.

Å slutte med medisin hjalp meg, selv om jeg ikke ble frisk.

Det viste nemlig at jeg hadde rett i det noen trodde jeg innbilte meg.

Det var derfor et viktig steg, når jeg ser tilbake.

De dagene jeg slett ikke trodde på frisk, slank og energisk, sa jeg at jeg vil bli friskere, slankere og få mer energi.

De ordene var lettere å tro på.

Slik har jeg sneglet meg fremover.

Nå er jeg faktisk bittelitt slankere, jeg er bittelitt friskere og jeg er mer energisk.

Jeg følger hele tiden den gode drivkraften inni meg.

Jeg ser for meg at jeg står i et veikryss og har alle muligheter til hvilken vei jeg skal velge.

Jeg sier at jeg velger den veien som gagner meg mest.

Jeg sier jeg er glad alt ordner seg til det beste for meg.

De gangene det ikke gjør det, tenker jeg at ok, slik var det ikke meningen det skulle være akkurat nå.

 

Husk at dette er helt gratis,

koster deg ingenting annet enn å jobbe med tankene dine.

Snu de negative til å bli positive.

Gang på gang.

Og vet du ……..dette skaper grobunn for god helse.

Kroppen din er nemlig en hormonfabrikk.

Jo mer positivitet du greier å produsere, jo mer belønner kroppen din deg med å produsere de gode hormonene.

De hormonene hjelper på immunforsvaret ditt og er et godt verktøy for kroppen til å bli friskere og gladere og mer tilfreds.

Det igjen fører til at det blir lettere å tenke positivt.

Da er du inne i en god spiral som vil gjøre godt, ikke bare for deg, men alle du møter.

Belønningen er stor.

Tar du jobben?

I dag

Ps

Og resten av livet.

Selv er jeg fast ansatt 😇

2 kommentarer
    1. Den jobben tok jeg for mange år siden, og sitter stort sett med samme erfaring som deg 😊 Joda, visst har jeg hatt en del “sykefravær” når det har storma som værst, men jeg har jevnt over beholdt både humør og pågangsmot..og flaksen min gjennom stormene og veit 100% sikkert og garantert at alt ordner seg til slutt. Det har jeg fått bevist gang på gang 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg