Takk for det

Jeg blir så nervøs av slike skjemaer på nett.

Likevel gjør jeg det helt frivillig.

Hellas i fjor sommer, Spania i vinter.

Jeg sukket og stønnet og tok nesten til tårene av frustrasjon.

Da var det coronapass og vaksinasjoner.

Likedan når vi skulle på cruise i sommer.

Og hos banken, for et herk.

Hadde jeg holdt meg hjemme, ville jeg sluppet unna alt unntatt bank-id.

 

I dag har jeg søkt innreise til Usa.

Vi skal jo på cruise i november.

Jeg fikk svar ganske raskt om at jeg er velkommen.

Nå har jeg igjen å se om gubben får være med.

Til og med navn på foreldrene dine skal de ha, selv om de har vært borte i 50 år.

De skal også vite om du er på sosiale media.

Du er ikke nødt å svare på det, men hvis ikke må man klikke at man ikke er der og for min del, vil jeg da lyve og løgn liker jeg ikke. Det kan straffe seg.

Men nå kan jeg slappe av. Når gubben kommer hjem, skal vi søke for han også.

 

Om jeg har pakket, sier du?

Nei, det er for tidlig.

Skal flere steder før Miami, men gjett?

Bøkene ja.

De stables opp.

Gubben ymtet frempå i går om vi kanskje skulle ha med færre denne gangen.

Vi hadde jo med hjem igjen halvparten i juli.

Jeg vet ikke om jeg greier å legge igjen noen.

Hvem skal i så fall fortelle dem at de ikke får bli med?

Noen av de var med i juli og kom ulest hjem.

Det er jo nesten så de er like nervøs som hun som fyller ut nettskjemaer.

Heldigvis trenger vi ikke coronapass eller vaksiner lenger.

Vi er derfor litt usikker på om vi skal ta  den fjerde.

Testes må vi når det er cruise mer enn ni dager.

Vi har 10 pluss 4.

Men det var superenkelt med testing hos dr. Drop in på gardermoen.

4 dagers fra Miami, er partycruise, fortalte sønnen.

Ojoj, sa jeg.

 

Foreløpig ser det sånn ut.

Ja, for all del, dette er hele november, ikke bare ferie.

Det er leseeksemplarer og kjøpte, nye og gamle.

Vi som får bøker, får de ofte uinnbundet og for meg, er det helt i orden.

Det blir endringer her før november kommer.

 

Jeg må vel innrømme at dette var litt for mange.

Samtidig er det laaaaaang flyreise til Usa.

Tenk om det ikke er med mange nok?

Vi skal jo ha bibliotek på lugaren, slik som her.

Det bruker å være bibliotek ombord, men der var ikke det på Edge i sommer.

Kanskje har de fjernet alle på grunn av coronaen.

Det finner vi snart ut.

 

Her er litt av biblioteket på Silhouette.

Er vel ingen som når opp på de øverste hyllene her?

Dette var i 2018.

 

 

Gleder meg veldig.

Reiserute kommer etterhvert.

Jeg bruker jo bloggen for å skape dagen min god.

Reiser og bøker er mine lidenskaper og å skrive litt om det, løfter humøret flere hakk.

I dag

2 kommentarer
    1. du skaper også min dag god ! og vi deler lidenskap 😀 gjett at jeg gleder meg til november ! vet jo at du skriver godt og detaljert. og da er det jo som å være med 😅 spennende !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg