Ta hva du har suppe


Jeg er jo hjemme etter ferie.

Gubben har stukket langt avgårde på jobb.

Lysten til å lage middag er ikke helt der.

Det var da jeg plutselig tenkte: Suppe

Jeg elsker supper.

 

Så hva hadde jeg:

Ei pakke strimlet kyllingfilet i fryseren(utgått dato, kr 19,-)

10 cm nyinnkjøpt salchiconpølse fra Spania.

Elgkraft, langtidskokt, fra fryseren(bruk buljongterning hvis du ikke har kraft)

1 chili, 4 fedd hvitløk, en neve persille, 1 paprika, 1 rødløk, 1 gulrot, 1 liten bit hodekål

Eggnudler

Grønnsakene pluss pølsesnappen, kuttes grovt

Kokes ca 5 minutter, jeg liker myk løk

Ha i kyllingstrimlene og la det surre ca 5 min til.

Ha så i nudlene og nye 5 min.

 

Nydelig varm, lit hot fra chili, suppe.

Jeg tenkte jeg skulle ha i karri men det glemte jeg.

Nok til i dag også. Gleder meg allerede

Hva vil du ha i din suppe?

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg