Svindelmail er det mye av for tiden

 

Jaja, jeg vet det.

Dummeste bildet jeg noengang har publisert.

Men jeg gidder bare ikke grave i noe mer fancy.

Jeg ligger på hotellsengen og sløver.

 

I morgen drar vi til Rhodos.

Flyet skulle gå 8.00, men så ble det flybytte og vi flyr 20.00.

Nå hadde vi allerede bestilt på Park in, så vi tenkte vi tar livet med ro og sier det er ok.

Men så fikk jeg en Mail.

 

I disse svindeltider prøver jeg å analysere alt med lupe.

Det er så mye fake.

Jeg fikk nemlig mail fra hotelldirektøren på Radisson Blu om at jeg hadde reservert rom.

 

 

Han er så glad for at jeg vil bo hos han.

Følehornene spratt ut i pannen på meg.

Jeg har ikke bestilt noe rom der.

Jeg åpnet jo da mailadressen for er det fake, ja da er adressen snål.

 

Og den ser ganske så snål ut.

Jeg løftet fingeren for å klikke registrer som spam.

Men så slo det meg at det også stod et telefonnummer der.

Det kan jeg spørre frøken Google om, tenkte jeg.

Jo det var da til Radisson Blu.

Da åpnet fruen smarttelefonen sin og ringte.

 

Det viste seg at Park In er karantenehotell.

Dit vil jo ikke jeg.

Jeg er vaksinert, ingen karantene på meg, ikke en gang om jeg kommer fra røde land i Eu.

Det går visse rykter om at Rhodos holder på å bli gult, men rødt blir det nå ikke, ihvertfall ikke før vi er hjemme igjen.

Og uansett, ikke noe karantenehotell.

De hadde derfor flyttet reservasjonen min til Radisson.

Hadde jo vært fint om de sa fra når de gjorde det.

Nå hadde jeg flyttet det hotellrommet så mange ganger at frokosten de lovte meg, var også blitt coronaspist.

Men jeg var velkommen sa hun, så her er jeg.

Det var ikke svindel denne gang, men bedre forsiktig en gang for mye enn en gang for lite.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg