Stressdag, men kos også

 

Noen dager er rare dager.

I dag har det vært litt stress.

Takket være Hans, er det ganske mye tull med tog for tiden.

Jeg skal til Trondheim mandag og fant ut at jeg må sjekke billetten min.

Jo, der står det tog fra Åndalsnes 9.25.

Men så ser jeg på Sjnord sine sider:

 

Jeg har bilde av billetten min.

 

Jeg sitter i telefonkø hos entur, det er jo stor pågang for tiden.

Jeg kommer igjennom og spør om toget mitt går.

Akkurat da, oppdager jeg at billetten min er blitt borte.

Det er ingen billett der.

Jeg skal avsted den 13. også, da har jeg Mail, men når jeg bestilte i app her, fikk jeg ikke til det.

Men jeg har bilde sa jeg.

Det skal ikke stå på det, tenkte jeg.

Må ikke tro jeg bare tuller.

Vel, bildet er uten reservasjonsnummer, så billett finner han ikke.

 

Gjett om jeg blir stresset.

I tillegg sier han at de har ikke fått lagt ut togbilletter enda, det kommer i løpet av de siste dagene.

Jeg rev nesten av meg håret i frustrasjon, men det var ikke hans feil.

Han gjorde så godt han kunne.

Vel, så restartet jeg iPad, åpnet app og der var billetten min tilbake.

Er det rart man kan føle seg gal.

Gjett om det var ei som tok bilde av reservasjonsnummer og ringte Entur igjen.

Jo da han fant billetten og alt var bare fint.

Men går ikke toget tidligere spurte jeg, Neida sier han, bare 5 min.

Å? Igjen blir jeg litt forvirret kjerring.

Er det ikke en time?

Neida alt var bare solskinn og glede.

 

Jeg takket og bukket, men når jeg skal ut og reise er jeg en nervebunt uten like.

Jeg må ha kontroll.

Så går jeg inn på sj igjen og der står det svart på hvitt at toget går 8.30, ikke 9.25.

Pån igjen.

Denne gang ringer jeg Sjnord.

Når går toget mandag?

9.25 fra Åndalsnes sier damen.

Hvorfor står det 8.30 da?

Hvor står det?

Jeg geleider henne inn på sj nord sine sider.

Hmmmm sier hun.

Jeg må sjekke dette.

Så kommer hun tilbake og sier at dette må hun undersøke, vil ringe meg opp.

 

Slik har min dag vært.

Å nei da, ikke bare det.

Så har jeg gått tur sammen med ei venninne.

Når vi hadde gått tur og kom hjem, da fikk jeg ikke opp kodelåsen på døra.

4 ganger prøvde jeg, null respons.

Så tenkte jeg at jeg må inn på Verisure og åpne med telefon.

Da måtte jeg ha kode på sms.

Ok, den var på 6 siffer men jeg greide kun å skrive inn 5.

Herlighet hvor jeg stresset.

Så prøvde jeg døra igjen og nå hadde den våknet.

 

Når hun dro, slukte jeg lasagnerester og tok i mot neste gjest.

Her går det unna ja.

Kjempekjekt med besøk, men kjedelig med det billettsurret.

De sier de sender både Mail og sms med endringer, men du vet hun tre eksemplarer av hvert papir dama, hun blir stresset.

Men jeg må roe meg ned.

Blir det krise kan jeg ta buss, om Molde.

Så ble jeg alene igjen og alarmen gikk på telefon.

 

Jeg hadde bestilt too good to go, på Bunnpris.

Lenge siden jeg har hatt det nå. Hadde satt på alarm. Skrudde av alarmen og glemte tiden.

Skvatt opp 10 min før og fikk hentet.

Her var det mye for kr 39,-.

Brød og 6 rundstykker til krisebrød i fryseren.

Moreller, plukket ut 10, de andre var like fine.

Sjokolade til helga.

2 wienerbrød. Jeg bør vel fryse de også, hvis ikke spiser jeg begge selv.

Og en pk ost, bare litt krasjet pakke.

 

Har jeg fått lest noe?

Nei, men bedre med besøk.

Planen var å lese ut denne i dag, men det må vente til i morgen.

 

 

Litt dumt , for jeg hadde planlagt å få lest denne også i august.

Leseeksemplar fra Gyldendal.

Da må jeg ha en augustdag til.

Det har jeg ikke, spørs om jeg klarer å lese lenge i natt og ta en hel lesedag i morgen.

Da ble de både stress og kos.

I dag

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Fryktelig når en begynner å stresse slik og alt skjærer seg. Før jeg reiste til Oslo for litt siden, la jeg inn apper inn på alt. Men flybilletten var en utfordring fordi det var en tidligere ubrukt billett ikke bestilt gjennom min e-post. Det gikk bra. Det bruker for oftest å gå bra. I morgen får du kose deg med bok og forhåpentlig ikke en enda ting som lager stress 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg