Strengt regime

 

Her er det strengt regime.

I heimen altså.

Det ser ut til at vi har fly som går på lørdag.

Krysser fingre og tær for at det stemmer.

Vi har visst slumpet til å ha Sas Connect og de går som vanlig.

Helt trygg tør vi ikke å være.

 

 

Men jeg pakker ferdig.

Kjoler og skjorter legges i kofferten.

Pakker du for begge, spurte Hverdagsnettdama, du vet hun som har Hverdagsnettmagasinet, der Bokidioten har en spalte

https://hverdagsnett.no/index.php/magasin

Ja, selvfølgelig, svarer jeg da.

Du mener da vel ikke at jeg skal la han pakke selv.

Nei der går grensen.

Hyacinth må ha full kontroll.

Mye til meg, litt til han, i hver koffert.

 

 

Her er det ikke min og din koffert.

Skulle en koffert ikke komme frem, må jeg sørge for at jeg har litt.

Å finne klær 2 xl, nei det gidder jeg ikke å prøve på.

Jeg har også minst et skift i håndbagasjen.

Full kontroll.

Hva skal jeg ha på meg i dag, spør gubben.

Det var derfor en kompis vi reiste på cruise sammen med, lurte på hva jeg skulle kle på gubben i kveld.

 

 

Det samme gjelder bøker.

Når han har lest ut en, da spør han hvilken han skal begynne på.

Ta den du vil, kan jeg svare.

Nei, det går jo ikke sier han, du må plukke ut en til meg.

Ja for det første vi gjør når vi kommer frem, er å lage oss bibliotek.

Jeg lurer på om det ble med 16 bøker.

Ikke alle på bildet da, ett sted går grensen.

Jeg turde ikke telle.

Men jeg har god plass i kofferten, så hvorfor ikke.

Bøker liker å reise, å få lufte seg litt er fint.

Og så kommer nok noen til å bli med hjem igjen og møte sine gamle kompiser.

Mens andre blir igjen på bøljan blå.

Er vel fint å få stå litt i biblioteket på et stort cruiseskip,  tenker jeg.

 

 

Sofie fra Sommer i Sandøsund ble kjempeglad, når hun hørte hun kunne få være med på cruise.

Faren var bare at det var mulighet for at hun kom for sent.

Men hun nådde det, med god margin.

Hun blir lest først, så det blir nok cruiseskip på henne en stund fremover.

Spørs hvordan det går i Sandøsund da, hvis hun blir lenge borte.

 

 

Så vi gjør oss klar for ny treningsleir, den personlige treneren og meg.

Valencia, Ibiza, Portofino, Ajaccio, La Spezia, Cannes og Palma.

Du store min tid, sier jeg.

Vi har lugar helt fremst i skipet, så det blir nok mange treningsøkter.

Midtskips liker vi best, men nå måtte vi ta det vi fikk, siden rederiet ga oss ny, dyrere båt, til samme pris.

Og samme lugar begge ukene.

 

Tutta derimot, er betutta.

Jeg tror hun venter på at jeg skal fyre opp.

11.8 grader, vind og regn, midtsommer på Nordvestlandet.

Og det er fjellfestival i uken som kommer, noe så trist.

 

Vi får krysse fingrene for at det blir bedre enn det er meldt.

Triste greier.

At været ikke har noe å si, ja det er jo bare tullprat.

Mange av toppturene kan jo bli avlyst hvis det ikke er sikt.

Og å gå på fjellet når det pøsregner, er ikke gøy.

Jeg er ikke av typen som koser meg over at andre har drittvær, når jeg selv har det fint.

Vi trenger finvær her oppe også.

Tutta har nok dårlig korttidshukommelse.

Hun skal ut, så er det for snekje, som vi sier, og hun kommer inn.

Så går det noen minutter og så skal hun ut igjen, for så å skrike seg inn igjen.

Om noen timer er treneren hjemme.

Da har han fri til 15. august.

Oj, skal tro hvilket regime det blir på treningen.

Det har jeg ikke tenkt på.

Huttetu, sier jeg.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg