Stillstans for tiden?

 

Det er et tema som er til frustrasjon for veldig mange som har oppdaget det spirituelle og det er periodene med stillstans.

Man er i læring og elsker fremgangen.

Man nyter å være i energiene.

Man kaster gammelt følelses-skrot man har bært på.

Man ser man får det bedre.

Man er så stolt og glad og man fryder seg.

Endelig har man funnet veien.

 

Så er det som om plutselig bommen faller ned.

Beklager nå er veien stengt.

Man river seg i håret, for veien var jo kjempebred og fin, nå nettopp.

Alt gikk på skinner og plutselig er sporene igjengrodd og toget stopper.

 

Da kan jeg trøste deg med at det er noe du bare føler.

Hvis du ser litt tilbake noen år, vil du oppdage at du er endret.

Du har et helt annet reaksjonsmønster i situasjoner.

Mest sannsynlig er du sterkere psykisk.

Kritikk og andres oppførsel, påvirker deg i mye mindre grad enn før.

Du er roligere og mer balansert, selv om du kanskje lettere blir rørt over ting du ser eller opplever.

 

Av og til har man nemlig en liten ferie mellom læringene.

Da vil det føles som om det stopper opp.

Da er det bare å lene seg tilbake og vente på nytt semester.

Gi seg selv en klapp på skulderen og gode karakterer for det man har lært og glede seg til ny læring.

Alt kommer nemlig til riktig tid.

Det betyr at av og til må man vente til ting legges til rette.

Mennesker man skal møte, kan ikke komme før de er klar og vi er klar.

Kanskje er det situasjoner vi skal møte som gjør at vi forstår den nye lærdommen.

 

Jeg skal gi dere et eksempel på situasjoner som oppstår.

Jeg hadde en healing der vedkommende er i startfasen, når det gjelder dyp meditasjon.

Jeg “vet” at hun har behov for å lære å bruke dette fantastiske verktøyet, for det vil gi kroppen hennes en etterlengtet ro.

Jeg hjelper henne å senke hjernebølger, gå dypt ned i meditasjon.

Når jeg jobber slik, så sier jeg ordene som kommer til meg, likedan som jeg skriver, når jeg skriver Lillasjelord.

Etter å ha ledet henne dypere, sier jeg derfor:

Vær klar over at selv om du går dypt, vil du høre alt som  foregår rundt deg. Lyder som du ellers ikke reagerer på, kan du skvette høyt av. Derfor skal du komme sakte tilbake når du er dypt, for i likhet med hvis du bråvåkner fra dyp søvn, kan en bli litt svimmel og uvel, hvis en kommer tilbake for raskt. Så hører du høye lyder, ikke slå opp øynene, men vent litt før du kommer tilbake. Rør litt på fingre og tær og vent til du er klar. Hvis det ikke er noe du må reagere på, bare la det gå og Finn tilbake til roen inni deg.

 

Så går det fem minutter.

Plutselig ringer det på døra og vedkommende hopper nærmest i stolen.

Vi fikk et eksempel på læring.

 

Slike situasjoner opplever jeg ofte.

Ofte skjer det at jeg får opplysninger jeg ikke tenker over, før det dukker opp en situasjon en stund etterpå, som gjør at jeg forstår sammenhengen og kan forstå læringen.

Det er da vi sier at aha, nå forstår jeg.

 

Derfor kan ikke læring stresses til å gå raskere.

Alt lærer du når tiden er inne.

Føler du det stopper opp, bare len deg tilbake og slapp av.

Det vil gå fremover igjen og da vil du gjerne oppdage at du er  litt enda åpnere.

Kanskje ser du lettere bilder, hører bedre ord som blir gitt deg,(inne i hodet), kanskje du kjenner lukter, ser aura og farger, sterkere healingevner,  osv.

Så senk skuldrene og nyt dagene

Snart er det nytt semester

Ny læring og nye skolebøker og medstudenter venter

Bare gled deg

I dag

 

2 kommentarer
    1. I mitt liv, min hverdag, får jeg overhode ikke tiden til å lære meg ting. ALT skal skje så himla fort. Og oppgavene ruller inn, som perler på en snor, og bør helst læres i går. Føler ikke roen… Jeg lærer det etterhvert, men trenger mer tid enn de på 28 merker jeg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg