Stemmen fra sjelen

 

For meg er dette hva mitt liv dreier seg om

Finne meg selv inni sjelen min

Lære meg å lytte til hjertets stemme

Jeg vet at det for mange høres ut som høytflyvende ord og svada prat

Det er helt ok

Men vi er alle forskjellige og for meg er dette essensen i livet mitt

Når jeg lever etter hva sjelen min ønsker, da har jeg det aller best

Kanskje er det enklere å si at man gjør de tingene som passer ens personlighet

Da er jeg kreativ, jeg er glad, jeg følger hjertet og tar de rette avgjørelsene

Alt virker så enkelt

Jeg har en indre ro

Jeg traller og synger og har det så godt

Vil ikke alle ha det sånn da

Det betyr ikke at alle dagene er solskinn og glede

Så langt der i fra, men det gjelder å se lyst på det

Jeg kjenner og at prosessene jobber med kroppen

Det er mangt og meget man har bært på, som vil opp og frem

Ting man har trodd seg ferdig med, de dukker opp igjen

Nå ser jeg likevel på det, på en helt annen måte enn før

Jeg lar meg ikke bryte ned lenger,

Følelser som kommer opp, de kommer av en årsak og de skal ut

Når man har jobbet hardt med selv over flere år, tror man seg ofte ferdig

Da blir man litt forfjamset når ting dukker opp igjen

Vi rister på oss og kjenner at det reiser sin vei igjen

Vi skal ikke gå rundt og tro at vi ikke er ferdig med prosessene heller

Da er man jo sikker på å aldri bli ferdig

Man får mer og mer, og det vil vi ikke

Da får det heller komme som julkvelden på kjerringa innimellom

Jul blir det jo og, uanasett, hvor overaskende den kommer hvert år

 

Jo flere dypdykk vi tar ned i sjelen vår, jo lettere går det

Det blir ryddigere og renere

Sjelen vår gleder seg over oppryddingen

Den starter å skinne

Som en diamant lyser den av glede

Når sjelen vår lyser, ja da er livet godt å leve

Lys opp innenfra

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg