Stefan Ahnhem, Motiv x

Stefan Ahnhem, Motiv x

Ja, da har jeg og Fabian Risk tilbragt mesteparten av helgen sammen.  Nå har jeg lest alle fire bøkene av Ahnhem, Offer uten ansikt, Den niende graven, 18 grader minus og den aller nyeste Motiv X.

De er så heseblesende spennende disse bøkene. Det er nesten så det blir for mye av det gode. Det mange historier å følge med på samtidig og heller ikke nå, kom vi til endes. Det er stadig løse tråder, så nå er det bare å vente på neste bok. Egentlig kunne jeg tenkt meg at han kanskje kunne fordele disse sakene over litt flere bøker, fremfor å kjøre alle på en gang, men jeg forstår jo at mange ønsker denne spenningen.

 

Men etter 8 krimbøker denne måneden, skal jeg nå ta krimfri en uke……………tror jeg.

Nå skal jeg lese Noe tapt og noe vunnet av Tara Westower. Jeg har lest en oppvekstroman fra Sør-Italia tidligere denne måneden. Nå er det en oppvekstroman fra Idaho.

 

Men jeg grugleder meg til å høre hvordan det går med Fabian Risk og Dunja og Lilja og alle de andre i Ahnhembøkene.

Stefan Ahnhem, Offer uten ansikt

Stefan Ahnhem, Den niende graven

Stefan Ahnhem, Atten grader minus

 

Bilde og tekst under bildet er hentet fra Aschehougs sider og det er den første Ahnhem boken jeg leser som er et leseeksemplar.

 

Fabian Risk våker over datteren Matilda som ligger i koma på sykehuset i Helsingborg, mens et brutalt drap på en ung syrisk flyktning kaster byens kriminalpoliti ut i en komplisert sak med rasistiske fortegn.
Men ingenting er fullt så enkelt som det virker i første omgang, og når flere nye drap skjer, havner etterforskergruppen i en stadig mer hektisk jakt på flere gjerningsmenn. Til slutt må Fabian gå i tjeneste igjen, selv om han helst ville viet seg til familien

6 kommentarer
    1. Hei

      Jeg leser Motiv x nå, og plutselig bare sluttet den midt inni alt. Lurer jo på om noe er feil, eller sluttet din også brått uten å være ferdig oppklart?

      1. Ja man føler seg litt snytt og så er det å gå og vente på neste. Akkurat nå skjønte jeg tegninga. Alle krimserier er sånn også, 10 episoder og så fortsetter det i neste sesong. De vil jo selge og holder oss derfor i spenning. Kepler er akkurat likedan. Bare vent og se, så blir det flere. Litt irriterende at det ikke ender liksom

    2. Jeg nærmer meg slutten av Motiv X nå. Jeg synes det er veldig veldig ekkelt.
      Selv om jeg synes det er spennende, så liker jeg egentlig ikke krimromaner som er så ekle som dette.
      Da tenker jeg spesielt på pedofili. Tror jeg hadde latt den ligge om jeg visste at disse scenene kom.
      Men for all del, veldig spennende bok.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg