Skitt au da

Stadig må jeg krype til korset og se at jeg er bare et vanlig menneske jeg som alle andre

Innerst inne skulle jeg nok ønske jeg skulle vært litt bedre

Jeg vet jo så godt hvordan alle andre skal oppføre seg

Ihvertfall hvordan jeg liker at de skal være

Jeg er litt moralsk, jeg liker at ting skal gjøres riktig

Jeg prøver å være så ærlig jeg kan, for noe annet blir falskt for meg

Jeg liker egentlig å skulle være det mest fantastiske mennesket du noengang har møtt

Det er jeg ikke

Jeg er egentlig helt ordinær

Et helt vanlig menneske

Her om dagen måtte jeg innrømme enda en svakhet

Jeg blir innimellom litt misunnelig

Svartsjuk heter det ikke det, det er kanskje det rette ordet

Ja, det er ikke det at jeg ikke ønsker alle mennesker alt godt

Men……..så må jeg kanskje innrømme at det sitter litt dypt av og til

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal fortelle dette uten å fortelle hva som ligger bak

Jeg kan jo ikke utlevere noen, det er å gå for langt, til og med for meg

Det er nettopp det som er så fristende

Det er så fristende å få snakke litt om den du ikke helt liker oppførselen på

Jeg ønsker jo at folk skal få all mulig fremgang, men kun hvis alt går rett og rimelig for seg

Jeg liker ikke juks

Jeg liker ærlighet

Mange ganger har jeg lyst til å påpeke denne uærlgheten

Hør her, dere fortjener ikke denne fremgangen, dere jukser

Men så tar jeg det i meg og skjønner

Jeg skjønner at det er min egen misunnelse som ligger bak

Mitt eget forbaskede ego sparker bein under meg

Jeg unner folk fremgang, hvis de går frem på ærlig vis, ellers ikke

Men hva har nå jeg med det å gjøre

Ingen verdens ting

Det er ikke min business

Vil de gjøre det sånn, ja så la de

Det viktigste for meg blir å gjøre ting på min måte, på den måten som er riktig for meg

Jeg liker ikke denne følelsen av misunnelse på andres fremgang

Men jeg smaker på den

Det kjenner jeg

Jeg er nemlig et menneske

Jeg har et ego

Jeg tror ikke jeg blir helt kvitt det egoet

Ikke vil jeg heller, det er litt av drivkraften inni meg

Drivkraften i det å pushe meg frem, å prøve å gjøre ting best mulig

Men jeg smaker på den

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg