Sitter på venterommet

Ja, i dag er jeg på venterommet.

Oppgaven er å slå meg til ro med det.

Jeg vet når “bussen” går.

Molde mandag, Trondheim onsdag.

Men det tenker jeg ikke på.

Og lyver så det renner av meg.

Men jeg prøver å ikke tenke på det.

Frokost med omelett fra airfryer i dag.

Bøkene ligger og venter.

Jeg plikter å si at det er bilder av Leseeksemplarer i innlegget.

 

 

Her er vekta mi.

 

 

Her er også vekta mi.

Og her.

For når jeg veier meg, får jeg tre ulike tall.

Jeg er litt opptatt av vekta mi for tiden, for endelig etter mange år, har jeg funnet noe som gjør at tallene går bittelitt nedover.

Men den viser ikke det samme overalt.

Vet du? Da flytter jeg den litt rundt omkring til jeg finner det som er lavest.

Er ikke det morsomt.

Da tror jeg at jeg er lettere enn jeg kanskje egentlig er, ikke sant?

Trodde du at du skulle få vite hva vekta viser?

Nei, kommer ikke på tale så fremt jeg ikke går ned veldig mye.

Men det jeg ikke om det skjer.

 

Jeg funderer litt på helgas meny.

Jeg har lagt klippfisk i vann til i morgen når gubben kommer hjem.

Da skal jeg lage en ovnsform med klippfisk og pesto.

 

 

 

Forrige helg hadde jeg vårruller lørdag og burritos søndag.

Begge deler er suverent for å få bruke opp rester.

Jeg hadde invitert en gjest lørdag på resteruller og fikk litt panikk for det viste seg at vårrulldeigen, hadde tørket ut i fryseren.

Den var umulig å brette.

Alt tørker ut i det nyeste kombiskapet.

Heldigvis hadde jeg en uåpnet pakke og den kunne brukes.

Flaks, for jeg visste ikke at jeg hadde den.

Og her skulle dere få bilde av vårrullene, men det bildet hadde jeg visst glemt å ta.

 

Jeg samler opp lomper fra taco og lager burritos.

Her var også noen tørket og ødelagt så jeg fikk ikke brukt de.

Også her greide jeg å lete frem en overraskende redning.

4 små åpne lompeformer, gjemt nederst i nederste skuff, akkurat nok til at jeg fikk brukt opp fyllet jeg hadde.

 

Disse kom som Leseeksemplar fra Cappelen i dag.

Da ropte jeg hurra høyt her for meg selv.

Bok 5 og 6 i krimserien om arkeolog Ruth Galloway.

Jeg koser meg veldig med den serien, men de må vente til vi skal på tur.

 

 

Tror du vel ikke at jeg allerede stabler feriebøker?

Det er jo bare tre måneder til.

Hver gang jeg titter opp fra stolen her på venterommet, ser jeg bøkene og drømmer om ei uke i Mogan, Gran Canaria.

Sier hun som skulle være her og nå og ikke hele tiden vente på å dra på tur.

I dag skal jeg skrive bokomtale av Jenny Colgan, Bryllup på øya og jeg skal lage en oversikt over høstens bøker fra Aschehoug, som jeg planlegger å lese.

Jeg skal lese ut Anders de la Motte, Døden går på visning, den liker jeg godt.

Utenom det,  og noen  avtaler innimellom, har jeg ingen andre planer enn å lure meg unna husarbeid.

I dag

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg