Simsalabim, borte

 

Ja slik var helgen her.

Nydelig vær, familien samlet til fest.

Og Simsalabim, så er det over.

 

Først var det feiring av 10~års dag.

 

Så var det konfirmasjon.

Og det er ikke jeg som strøk alle de skjortene.

Noen ganger sukker man lettet over at unger er blitt voksne.

Man glemmer ikke hvor mye styr det er med selskap når alle skal i finstasen.

 


Vi var så heldig å få lov å kjøre konfirmanten til kirka.

 

Nå har alle reist hver til sitt igjen.

Vi “gamlinger” er igjen alene.

Det er noe som heter alt til sin tid.

Vi elsker å ha alle våre rundt oss.

Men det er godt å sige ned i godstolen igjen også.

Gubben på stua, jeg i godstolen på bokrommet mitt.

Kroppen min liker seg best her.

Men i morgen må jeg finne godstolen ute.

Jeg tror det blir vær til det.

Nå skal jeg ta livet med knusende ro en ukes tid.

 

Denne skal jeg lese i dag.

 


  • Denne leser jeg på sengekanten, den niende om privatdetektiv Olivia Henriksen.

Omtaler av disse skal jeg skrive.

Kjedelig er det ikke her hos meg.

I dag

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg