Ser dere forandringen eller?

 

Ser dere forandringen?

Er jeg ikke blitt veldig klar og tydelig?

Kommer prikker og rynker og diverse mer frem?

Bare tuller.

Jeg har fått ny iPad, men synes ikke kameraet er så mye bedre.

Kanskje jeg har kjøpt feil modell?

Gidder ikke å styre med å bytte uansett.

 

Er dere klar over hvilket styr det er når nye dubbedingser kommer i hus?

Vet dere hvor mange frustrerte utbrudd det blir?

Tror mange vet det.

Vi som er godt voksne har ikke vokst opp med all verdens teknologi,

Da er det vanskelig å henge med.

Mange av oss har heller ikke brukt mye av det i jobbsammenheng.

Vi hadde ikke fjernsyn i hus før jeg ble 14 år.

Prøv å si det til en fjortenåring i dag.

Nå greier jeg som regel å finne ut av det.

Men når man så er blitt fortrolig med det nye, da kommer enda noe nytt.

Nå er jo knappen borte fra telefon og iPad.

Bare det er til stor frustrasjon.

Sånn går nå dagene her.

Nå har jeg brukt halve dagen på dette og er litt stresset.

Ja, for jeg forstår jo ikke at jeg ikke har noe å bli stresset for.

Jeg har det jo ikke travelt, jeg bare innbiller meg det.

Bestillinger venter og jeg har lovt bort noen miniminiord på Lillasjel.

Og jeg må i gang med oktoberbøkene.

Den bloggen er tidkrevende.

Og jeg må pakke, vi skal jo på krimhelg.

Sukk, bare tull.

Jeg lager stress av ikke noe.

Denne nye iPaden er faktisk god å skrive på.

På den gamle var det noe merkelig, for det ble så ofte feil bokstaver.

Ja, du ler kanskje og tenker at det blir det når man trykker feil.

Men hvorfor kan jeg nå skrive rasende fort uten at det blir feil?

Hmm, kanskje er skjermen mindre sensitiv?

Ikke reagerer så lett når fingrene mine flyr forbi med lynets hastighet?

Ja, ikke vet jeg, men det er veldig behagelig å slippe å rette hele tiden.

 

Vel, sånn er dagen her.

Oppgaver venter.

Ord skal skrives.

Kanskje du vil ha dine egne ord?

Ja, da tar du bare kontakt, så fikser vi det.

Da daler de ned via dette nye tastaturet i forrykende fart.

Da slipper jeg å tenke på hva som skal skrives også, for de kommer av seg selv.

Fine greier.

I dag

 

6 kommentarer
    1. Jeg fikser stort sett det meste selv, og elsker nye duppedingser. Når det er sagt, er det slettes ikke alltid ting på skinner. Da går det noen kuler varmt her, men gir ikke opp. Grattis med ny iPad forresten. Ønsker det en fortsatt fin tirsdag, 🤗

      1. Jeg også elsker det som er nytt. Hvis jeg får til å bruke det. Savner knappen foreksempel. Så enkelt å klikke på den fremfor å vifte med den fingeren for å åpne. Og takknemlig fordi jeg har nok penger til å kjøpe. Slik har det ikke alltid vært.

    2. Gratulerer med ny iPad. Min pc gikk i svart, og den var fra 2016. Bruker nettbrettet, men det er knapp på den. Blir å kjøpe en ny iPad men ikke ennå. Mobilen er uten knapp. Knotet veldig før jeg fikk til. Vi lærer etterhvert. Nyt kvelden. PS. Liker bloggen din og titter innom av og til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg