Seljord

 

I dag kjørte vi oss en liten tur.

De andre i gjengen ville på fjelltur etterpå, mens jeg camperer på balkongen.

Formen min for tiden er ikke helt i turgåingsmodus.

Balkongen er derimot klar til å ta imot meg.

Det er ikke så varmt men sol, så jeg og hønene koser seg ute.

Bildet viser Seljordsvannet.

Det er her sjøormen visstnok skal bo.

Den har ikke ville vist seg for oss, de gangene vi har vært her.

Når barna var små, var vi her stort sett hver sommer, så vi har mange gode minner herfra.

 

 


Hovedveien er lagt utenom sentrum.

E 134 går over Haukeli til Haugesund.

Der skal vi kjøre mandag.

 

 

Vi kjørte en liten avstikker til en butikk som skulle ha så gode bakervarer.

Det hadde de ikke på lørdager, men her var det mye fint.

Så er du i nærheten, stikk innom Siloen.

Pyntegjenstander, såper og rengjøringsmidler, masse snacks til matlaging og mye mye mer.

 

 

Seljord hotell. Her bodde vi sist vi var i Seljord.

 

 

 

Det er ikke så mange butikker i sentrum lenger, men de har et kjøpesenter, Telesenteret.

Om sommeren er det flere kunstutstillinger i Seljord.

Og så er jo Seljord kjent for dyrskun, et stort marked, men pga coronaen har det vært avlyst de to siste årene.

 

 

 

Seljord kirke ble visstnok beordret bygd av Olav den hellige.

 

 

 

 

Når vi kom hjem, stod hønene og ventet på å få komme ut.

Jeg tror jeg kunne trives med å ha høner, men det er vel best jeg lar vare, jeg som elsker å dra på tur.

 

 

 

 

Så her sitter jeg og koser meg

Jeg er blitt lovt både sveler og pizza når de kommer ned fra fjellet så jeg gleder meg.

Føler meg heldig

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg