Sånn er det her

Noen dager er sånn.

Særlig mot slutten av måneden, når det nærmer seg ny lesestabel.

Det er som utålmodigheten når en var barn på julaften.

 

Hvorfor er det sånn?

I dag tenkte jeg å ha en lesedag.

Nå har jeg klagd for meg selv at jeg har lest lite denne måneden.

Jeg har dusinvis av bøker, fri til å velge den jeg vil.

Likevel leser jeg litt i en og så faller jeg ut av konsentrasjon.

Og så leser jeg litt i en annen og det samme skjer.

 

Jeg tenker, skal jeg ikke lese da?

Jeg gidder ikke se tv heller.

Jeg gidder egentlig ingenting.

Så da sitter jeg her og glor.

Og irriterer meg over meg selv blant alle bokstablene mine.

 

Og snakker litt strengt til meg selv.

Nå har du gledet deg til å ta livet med ro her og lese.

Klager gjør du visst uansett.

Ja, sånn er det her.

Nå må jeg lese.

Ta deg sammen kjerring

I dag

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ja sånn er det av og til… det bare er sånn…. også kommer iveren tilbake også er man i gang igjen 🙂 Lag deg en fin mandag og ei god ny uke 🙂

    2. Hei. Jeg har det også slik…men det gjelder ikke bøker. liker egentlig ikke å lese bøker..tror jeg🫣 men alt annet, jeg er mitt liv sier jeg og tenker..er det slik jeg vil ha det da? hopper på alt av kurs for å få den wow effekten jeg er ute etter i mitt liv…allikevel utsetter jeg ting..til og med oppgaver på kurset..hvorfor? ha jeg spør meg selv..vil jeg ha det slik da? Og ja jeg blir irritert på meg selv..kom igjen 💪😔🤭 Ha en fin dag med eller uten boka🤗❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg