Rødbeter og Snøfrisk er kjærester

 

Jeg prøver å komme i gang igjen med å spise mer grønnsaker.

I sommer har liksom alle gode vaner fløyet ut av vinduet.

Dette er en rett jeg lagde i vår som var fantastisk god.

Fersk bladpersille, rødløk, paprika, rødbeter, olivenolje, litt sitron, salt og pepper

inn i ovnen 180 GR, ca 20 – 25 min. Jeg liker rødbetene myke.

 

Etter 20-25 tar jeg formen ut, legger på frosne erter og snøfrisk og setter det inn i ovnen ca 10 min til.

 

Jeg hadde litt serranoskinke som tilbehør denne dagen, men det kan jo droppes.

Jeg hadde også granateplekjerner, agurk og litt strimlet kål for å få litt sprøtt, men bruk det du liker og har tilgjengelig

 

Det var smellende godt. Kombien rødbeter og snøfrisk er bare helt fantastisk god. Jeg må på butikken og kjøpe inn mer.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg