Ro ro ro din båt

 

 

Ord fra den andre siden. Å skrive ord fra noen som har gått bort uten å vite noen ting, er ikke enkelt. Det er lettere når man får bekreftelser underveis, at man er på riktig vei. Men det jeg vil vite er, hvilken relasjon man har til vedkommende og når denne gikk bort. Dette for å ha litt holdepunkt før jeg begynner å skrive. Heldigvis stemte ordene ganske bra. Hvis du ønsker å få tatt ned ord fra noen, ta kontakt på facebook eller sms 9946 7178

 

Ro ro ro din båt

Ja, slik er det vel

Vi ror båten vår som er livet vårt

Båten min var nok mer skakk-kjørt enn jeg ville vite av

Så simsalabim, så var det over

Eller egentlig visste jeg at det kom, sånn ubevisst

Ting vi har snakket om i det siste, tyder på det

Ofte er det som om vi snakker om det vi bærer på ubevisst

At vi får tegn som så bekreftes senere

Jeg ser nå at jeg har fått mange slike tegn

 

Hemmeligheter har jeg også, men de er mine

Ihvertfall så langt

Det er ikke alt vi bærer på, vi er nødt til å prate om

Vi bærer fortiden i en sekk på ryggen

Vi kan sette fra oss sekken uten at vi må studere innholdet

Jeg vet det er ting der jeg ikke ville ønsket å ha der

Noe kunne jeg også kvittet meg med, men jeg gjorde det ikke

All denne selvransakelsen som foregår i dag, er ofte unødvendig

Det er hva vi sier til vår egen hjerne, som teller

Sier vi kast det, gå videre, så er det faktisk mulig

Det var det jeg gjorde

 

Finn deg en lidenskap, anbefaler jeg

Finn noe du elsker å holde på med, noe der du kan bruke hele deg

Slik som det var med meg og sjøen

Et blikkstille hav, det var lykken på jord

Men også å bakse seg gjennom litt skikkelig uvær

Kjenne regnet og blåsten i ansiktet, kjenne at man er i ett med elementene

Det var min store lidenskap

 

Vær ikke avhengig av andre

Omfavn de som er rundt deg, som er glad i deg, men gjør deg aldri avhengig av noen

Stol på din egen indre kraft

Sier jeg som slett ikke greide det bestandig

Det er en del av mine indre hemmeligheter

Det var så mange som så opp til meg og søkte meg for hjelp

Det var så forundrerlig rart for meg for egentlig skulle jeg nok hatt hjelp selv

Men det som er det rare med mennesket er at det er lettere å hjelpe andre enn seg selv

Jeg hadde så lett for å hjelpe andre, men så vanskelig for å hjelpe meg selv

Derfor tok jeg på meg en lett fasade og det gikk helt fint

Jeg levde godt med det og jeg mestret livet og jeg grep de dagene jeg hadde

Og vips så var det over for denne gang

 

Livet er en reise vi mennesker har

Vi kjenner ikke morgendagen, heldigvis

Å gjøre det beste utav det en har, har vært min leveregel

Å gripe dagen og øyeblikkene

Være sin egen lykkes smed

Skape de gode dagene og de gode øyeblikkene

Ikke være så opptatt av hva alle andre gjør eller ikke gjør, det er egentlig klekkende likegyldig

Når jeg ser tilbake, er jeg glad for at jeg kunne være til hjelp

Det vil jeg nok fortsatt være fra her jeg er nå, bare på en annen måte

Jeg vil nok få mine oppgaver, mennesker å arbeide med, på akkurat samme måte som før

Livet er derfor ikke over, om kroppen er lagt bort

Det er bare en ny reise, med en splitter ny båt

Egentlig så er det ganske så tøft, og veldig spennende

 

Til deg vil jeg si, stå på egne bein

Kjenn din egen kraft og styrke

Ikke vær avhengig av noen

Elsk deg selv så høyt at du aldri er ensom

Ikke la noen andre fortelle deg hva du skal gjøre

Lær deg å kjenne stemmen inni deg

Det er kun du som kan vite hva som er riktig for deg, så ikke la andre få bestemme og dirigere

Nå er tiden inne til å la alle andre gå

Du har alt du trenger til å leve et godt liv

Når en dør lukker seg, vær klar over at det åpnes nye

De kan være både større og vakrere enn de du har gått gjennom før

Så ha tillit og stå støtt, det ordner seg

du står stødig på egne bein, vær ikke avhengig av noen andre

Takk for at du lot meg lære deg å kjenne

Det var ikke bare du som fikk skal du vite, jeg fikk også lærdom fra deg

Den bærer jeg  med meg for evig, så takk til deg

Smil til verden og den vil smile tilbake til deg

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg