Peter James, Du er død

Peter James, Du er død

Peter James har gitt ut en rekke bøker, men dette er den første jeg leser av han.

Det er et stort persongalleri i boken og det er gjennomgangspersoner. I og med at jeg ikke har lest de forrige, tok det tid å komme inn i de ulike historiene.

Boken er delt inn i datoer,  og i starten, er det mange hendelser, på ulike steder, så man må ha tunga beint i munnen, men det bedrer seg etterhvert.

Vi følger drapsmannen og det er ikke noe jeg er så glad i, for spenningen blir litt borte for meg.

Jeg skjønte også ganske raskt hvem både morder og kameratene hans var, så for meg, ble det røpet litt for mye. Jeg liker å gruble litt og bli overrasket.

Jeg ble derfor ikke helt hemningsløst begeistret, men for all del, det er bra krim, veldig spennende på slutten,

men også her, dette irriterende de har begynt med,  at selv om boken er slutt, er ikke historien det.

 

Jeg har bestemt meg for fremover, enda mer, å prioritere nordiske krimforfattere,  for jeg når over så få av det som blir utgitt, med visse unntak som Peter May og William Shaw, så vi får se om jeg og  Peter James møtes igjen.

 

 

Bilde og tekst under bildet er hentet fra Vigmostad og Bjørke. Boken har jeg fått som leseeksemplar men er ikke forpliktet hverken til å skrive eller like den.

Du er død

Jamie Ball får en desperat oppringing fra sin forlovede Logan Sommerville, som nettopp har kjørt ned i parkeringshuset under boligen deres i Brighton. Det siste han hører, er at hun skriker, så kuttes samtalen. Etter noen minutter er politiet på plass. Logan er forsvunnet og etterlater seg både bilen og mobilen. 
Samme ettermiddag avdekker gravearbeider i en park i en annen del av byen liket av en ung kvinne. Kvinnen har vært død i tretti år.
De to sakene kobles ikke sammen før nok en ung kvinne i Brighton forsvinner og enda et lik fra fortiden avdekkes.
I mellomtiden har en velrenommert London-psykiater møte med en person som hevder å vite noe om Logan. Og Roy Grace blir kald om hjertet når han innser at informasjonen er relevant for både de fortidige og nåtidige forbrytelsene. Er Brighton herjet av en seriemorder for første gang på åtti år?

4 kommentarer
    1. Jeg har sett bøker av forfatteren i hylla, men jeg har ikke lest noe av han. Syntes, ut i fra, utdraget at dette kan være en bok for meg 🥰 Takk for tipset.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg