Oppdrag Lykke

 

Oppdrag Lykke

Det handler selvfølgelig om det jeg tyter om hele dagen

Hvordan være lykkelig

Vi kan velge å være lykkelig

Det er vi selv som er sjef over eget liv

Lykke er ikke noe vi får

Ingen gir det til oss

Vi kan ikke sitte og vente til lykken skal falle ned i fanget på oss

Det gjør den nemlig ikke

Vi må gjøre lykken

 

Vi må skape den selv

Og det er det herligste av alt

Vi er ikke avhengig av noen andre

Og det er helt gratis

Jeg er sikker på at mange sukker og sier, så enkelt er det ikke

Og det er ikke enkelt, men heller ikke så vanskelig

Som alt annet i verden , må det læres

Belønningen er bedre enn gull

Man får det så mye bedre inni seg

Man blir mye mer glad i seg selv

Jeg blir helt ellevill av begeistring når jeg tenker på forskjellen på meg for noen år siden og hva jeg er i dag

Jeg er rett og slett mye mer lykkelig

 

Jeg har gått veien selv, helt alene

Jeg har snudd tankemønstre i hodet

Jeg har kastet gammelt skrot som ikke gagnet meg

Jeg har fylt på med ny positivitet og glede

Glede er nøkkelordet her

Glede

Det er et herlig ord

Jeg klapper i hendene av begeistring

Man må gi seg selv det man føler at man mangler

Hvor mange er det som ikke føler seg bra nok i dagens samfunn

Bra nok,  for hvem

Jo for en selv

Man er så streng med seg selv

Vi har en tendens til å fokusere mye mer på det vi ikke er, enn det vi er

Fokuset må rett og slett snus

Når vi lærer oss å føle oss bra nok, så blir alt lettere

Det er kun oss selv som er dommere her

Vi må bli like glad i oss selv som vi er i våre venner

 

Vi må skjønne at vi er vår egen lykkes smed

Vi må ta på oss” Oppdrag lykke”

Det er en flott arbeidsoppgave

La oss nå sette fokus på det positive fremfor det negative

Det betyr ikke at man skal skuffe alt det vonde under teppet og late som det ikke eksisterer

Dårlige dager og vonde opplevelser hører med til livet

Livet er ikke solskinn og det må vi anerkjenne og kunne føle på

Men man kan takle de på en helt annen måte

Her er det bare en selv det kommer an på

Man må ville det

Og jeg vil, jeg vil , jeg vil

Jeg vil gjøre lykken

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg