Omplassering er en bra ting

Omplassering er en bra ting.

Vi hører jo om alle de dyrene som blir omplassert.

De får nye hjem og blir tatt godt vare på.

Disse tallerknene har jeg hatt i mange mange år.

Nå begynner de å bli slitt, fulle av striper og glasuren blir borte.

Det er ikke mulig å få tak i nye.

Jeg er ikke så glad i å kaste noe,  bare fordi det ikke er helt nytt.

Men her en kveld sendte jeg et bilde til er venn der en tallerken var med.

Hun lurte på om jeg hadde tatt hennes.

Hun hadde likedan og syntes det var dumt at hun ikke fikk tak i flere.

 

Du kan få mine sa jeg.

De fleste er nok slitt, men de er uten skår.

Da kan jeg kjøpe meg nye med god samvittighet.

Jeg kjøpte meg nytt i dag.

Fullt service til 12 personer.

Tenk at jeg har muligheten til å gjøre det.

Jeg vet nemlig hva det er å ikke ha råd til å kjøpe noe man ønsker seg.

Når pengene så vidt eller ofte ikke det en gang, dekker det nødvendigste.

Når man må snu på hver en krone og tar til tårene når det kommer på noe ekstra.

Mange slike år sliter mentalt på kroppen.

Når vi flyttet inn i nytt hus var boligrenten helt opp i 16 %.

Jeg ser nå i dag når folk kjøper hus og hytter og drar på ferier og lurer på hvordan har de råd til alt.

 

Derfor er jeg svært takknemlig for å kunne gå på butikken og kjøpe meg nytt service.

Jeg vet at det slett ikke er noen selvfølge.

De som sier at penger ikke skaper lykke, har så vidt rett i det.

Men samtidig er det jaggu det ikke lett å bevare lykken når man konstant sliter økonomisk.

Jeg sender derfor gode tanker til alle som sliter.

For ikke å snakke om til alle de rundt om i verden som ikke er opptatt av hvilke tallerkener de spiser på, men om de i det hele tatt har noe å putte i magen.

Ja ikke det at det hjelper for tankene mine metter dem ikke.

Men jeg kan ihvertfall sette pris på alt jeg selv nå har mulighet til å gjøre.

Jeg sier takk

I dag

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg