Oj

Jeg har skrevet før om lavt stoffskifte og manglende stressmestring.

Overbelastet nervesystem sies det at jeg har.

Pluss en godt innarbeidet radar som surrer rundt 24\7, for å fange opp alle faresignal.

Jeg har sluttet å puste

Be meg ikke om å skru av.

Bare å la være å tenke på det sier gubben.

Vel, hvis meg av-knappen.

Jeg leter,  men finner den ikke.

Tenk på noe annet da, ville han sagt,  hvis han var her.

Ja, jeg prøver det, men det fører til at jeg tenker på flere ting samtidig.

Jeg sov godt i natt, men da jeg våknet, var kroppen stiv av stress.

 

Så da er det å prøve å jobbe seg rolig.

Akkurat nå er ikke det enkelt.

Jeg har et luksus-stressmoment…..heldigvis luksus.

Det hjelper nemlig når man må tankejobbe.

Da sier jeg, kjære deg ro deg ned, det står ikke om liv her akkurat.

 

Når jeg skal ut og reise, da er jeg reisesyk.

Må jeg dra tidlig om morgenen når stresset er i kroppen, det er verst når jeg våkner som regel, da må jeg ta det helt rolig.

Jeg må ha gooooood tid og alt tilrettelagt, bare gå fint inn i bilen og sette meg.

Det er ikke nødt til å være noe reise heller.

Det kan være en tur til tannlegen eller legekontoret eller til ferga.

Jeg blir potte tett i luftveiene og jeg brekker meg.

Og det skjer om jeg ikke har en eneste bekymring.

 

Nå skal vi på ferie og jeg pakker litt hver dag.

Skjorter og kjoler strøk jeg i går.

Men…..

Det kom et annet forstyrrende element.

Streik.

Det har jeg nemlig ikke kontroll over.

Oj, det er et stresselement som er ganske stort.

 

I går oppdaget jeg at vi flyr sas Connect.

De er ikke i streik og jeg begynte å puste igjen.

Få timer etterpå, leser jeg, at flyteknikerne i Danmark, vil sympatistreike fra i morgen.

Det kan ramme også Connect.

Jeg ringte Royal Caribbean i dag.

De sa at når jeg hadde bestilt via de, vil de gjøre det de kan, for å få oss frem.

De overvåker alle fly der de har reisende.

De booker om der det er mulig.

Kanskje får man fly dagen etter, og går da på i neste havn.

Da vil man få kompensert den dagen man mister.

Får de oss ikke frem, blir reisen kansellert og vi får pengene tilbake.

Vi kan da sikkert bytte til uken etter.

Det ordner seg nok, men jeg er bare ikke god til dette.

Godt jeg har verktøy, som meditasjon og healing og bøker.

Å sette nesen ned i boka, er vel det eneste av-knappen jeg har.

Men det er en trøst at det kun er en bagatell.

Og jeg må ha fokus på at alt ordner seg til det beste.

I dag

window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(‘js’, new Date());

gtag(‘config’, ‘G-X9JTVRVWZC’);

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg