Nyansettelser i dronningens hoff

Alle som følger meg vet vel at jeg er mer som en dronning.

Jeg har tjenere og trenere og stort støtteapparat, overalt hvor jeg drar.

Av og til trenger  nemlig pensjonisten litt avlasting.

I går kveld forsvant han på pub etter middag,  sammen med en gjeng.

Godt for han å ha litt fri.

 

Den nyansatte tjeneren fulgte meg tilbake til hotellet.

Men hun og pensjonisten har nok hatt et jobbintervju, for hun er like slu som han.

De har nok lagt planer.

Etter at vi hadde skravlet en times tid i lobbyen på hotellet, lurte hun meg jaggu det med ut for å gå igjen.

Det ble tredje turen ut.

 

Så da havnet vi på pub vi også.

Og så fulgte hun meg hjem igjen etterpå.

Tror dette blir en bra nyansatt.

Det passer dronninga fint å ha ansatte som viser initiativ, men likevel er romslig, så man kan få være seg selv.

Dronninga kan jo høres litt krass ut, så hun må ha folk rundt seg, som ikke er nærtagende og som tør å si hva de mener.

 

Når vi våknet i dag var det overskyet og snø i luften.

En gammel hurtigrute, Lofoten, ligger til kai i dag.

Vi ville ut og gå en tur og i kjent stil dro dronninga avgårde.

Hun hadde med to livvakter i dag også, i tillegg til dronninggemalen, som må gå noen skritt bak hovedpersonen.

På bildet ser man tydelig at livvaktene følger med,  så ingen farer lurer.

Det er egentlig ikke noe problem, for byen har til nå vært ganske så død.

Aldri sett så lite folk ute i en by.

 

Den nyansatte skulle kjøpe kjole, så vi ville på kjøpesenter.

Og her var det faktisk mye folk.

Lørdag er tydeligvis dagen der folk våkner til liv her i byen.

 

Gubben har fritime sammen med gutta, mens den nye treneren drar meg med innom butikkene for å se etter kjole.(gikk frivillig)

Kjolekjøp ble det og koselig kafébesøk.

Vi ble etterhvert en hel gjeng her også.

Til og med gubben dukket opp.

Kjekt å møtes sånn uformelt, før festen starter for fullt.

 

 

Jeg planla en tur med sundbåten,men det var for surt og kaldt.

Det får vi ha til gode.

Sundbåten går hele dagen og er gratis.

Det er visst Kvikk, den bakerste båten vi skal ha i kveld, ikke Framnes som gubben trodde.

 

Den nyansatte treneren dro meg med på enda en liten spasertur før jeg fikk mat.

Gubben fikk derfor fortsatt fri.

Så forflyttet vi oss alle ned til Bryggekanten brasseri for lunsj.

11 personer ble vi her. Kjempekoselig.

Jeg bestilte betesalat med brie og ristede nøtter. Kjempegodt.

 

Så tuslet vi tilbake til hotellet, for litt avslapping, før vi skal ut på Ringholmen.

Da ble det tre små spaserturer i dag også.

De er ikke så lange disse utfluktene, men noen meter blir det.

Og se her hvem som nå titter innom.

Det er jo solen som lyser opp beina til gubben.

 

Straks klar for Ringholmen.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg