Noen dager er bare sånn

 

Noen dager er bare sånn

Alt ligger til rette for en fin dag

Solen skinner, det er deilig ute

Og jeg er rastløs ventende

Hva jeg venter på, vet jeg ikke helt

Jeg venter på en endring av noe slag

Noe jeg ikke vet helt hva det er

 

Uroen inni meg, stopper ordene

Det er som om de ikke har lyst til å komme ut

De surrer rundt der inne, er ikke helt komfortabel

Det mangler en ro i kroppen

En ro etter å vite

Å falle til ro i det normale

Uvisshet er vanskelig å håndtere

Når man har en plan, kan man gjennomføre

Men hva når planen svever i luften og endres fra dag til dag

Du griper den og det ser så klart ut

Men plutselig forsvinner den i løse luften og blir borte igjen

 

En kropp full av følelser lar seg lett svinge med

Det er som om du hopper ut fra flyet men ikke vet hvor og når du får lande

Du ønsker du hadde en kropp som var rolig

Tanker som kunne vært færre

Der ikke alle kommer på samme tid

Det er som om hjernen bombarderes fra alle kanter

Hva hvis, hva hvis, hva hvis

Alle typer problemstillinger på samme tid

Det skaper kaos inni deg

Du kjenner stresset stiger

Og alt dette når det egentlig ikke skjer noe som helst

Når du kunne sittet rolig og bare nytt tilværelsen

Du har det jo helt fint

Egentlig nyter du dagen

Du er priviligert, du er takknemlig

Så hvorfor kan du ikke bare lene deg tilbake

Ta dagen som den kommer

Det er ikke alt som er nødt til å falle på plass nå

Ingenting haster, det er ikke noe å stresse for

Ro deg ned, lille venn, ro deg ned

Gi deg selv glede

Nyt dagen

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg