New beginnings

 

 

Når jeg er i England på kurs, tar jeg oftest en reading med en av lærerne

Ikke fordi jeg føler det nødvendig, men fordi jeg er gruelig nysgjerrig på hva de vil fortelle meg

Egentlig er jeg jo mest opptatt av å ta det som det kommer

Men så er det det at nye tanker ofte må være som små spirer som skal settes i jorden

De må tenkes først, før du får de til å vokse

Ikke bestandig gir du dem så mye næring heller

Men det er som om de blir sendt ut i universet og så ekspanderer de

De finner flere likesinnede tanker som slår seg sammen

På den måten vokser de og når de så faller ned i hodet ditt igjen, er de blitt sterkere

Hos meg kan de holde på sånn lenge, før jeg tar tak i de

Slik var det med tankene om New beginnings jeg fikk av lærer Jenni høsten 2017

I can see many small green sprouts she said, new beginnings

Små spirer, små grønne spirer, klare til å gro

Ja, slik har det vært

Ting utvikler seg uten at jeg strever for det

Men jeg jobber jo, ja jobber ganske så iherdig, men jeg stresser ikke

Jeg gjør bare det som faller ned i hodet mitt der og da

 

I januar i fjor, tenkte jeg å starte opp et enkeltmannsforetak, men jeg ventet

Før nå i januar, gjorde jeg det

Nå er jeg klar til å ta noen steg videre

Lillasjel er nå offisielt registrert som et reklamenavn

I tillegg gikk jeg live på Lillasjel

Et par uker etter at jeg hadde sagt at jeg aldri skulle ha livesendinger

Slik er jeg, det er som om jeg er i en snøball som ruller

Jeg er med rundt, men jeg vet også at jeg styrer selv

 

New beginnings

Ja, det har vært flere siden den readingen

Jeg skriver Lillasjelord fra de som har gått bort

Jeg skal ha live kurs for en liten gruppe

Jeg skal utvikle kreativiteten min på kurs for å skape grobunn for enda flere små spirer

Det er viktig å tillate seg nye tanker

Ja, kanskje er du som meg, som ofte sier nei, det skal jeg aldri gjøre

For så å finne meg selv å gjøre nettopp det jeg ikke skulle

Og det er da jeg finner ut at det ble riktig likevel

Selv om jeg følte motstand ved tanken i starten

Og ble det feil, ja da kunne jeg jo bare la være flere ganger

Så tillat deg å tenke nye tanker

Ikke frykt de, men la de modnes over tid

Men husk det skal være gode,positive tanker, som vil gagne deg selv

Ikke negative som vil  bryte deg ned eller være ødeleggende på noe vis, hverken for deg eller andre

New beginnings, små nye fine spirer du kan vanne og stelle med

I dag

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg