Naboens plommekompott

Jeg fikk plukke plommer med naboen.

Jeg lagde kun av nedfallsfrukt, fin måte å bruke de på.

Jeg er ikke så glad i plommesyltetøy.

Så fikk jeg inspirasjon fra bloggeren Henningbokhylle

Han hadde laget plommekompott.

Det liker jeg.

Jeg fant ut at litt epler sammen med, blir sikkert godt.

Ikke ha i mye vann for det er mye vann i sukker og frukt.

Jeg hadde vel i ca en fjerdedel

 

 

Og se, nå er det blitt veske helt over frukten.

Jeg lot det stå og trekke ca en times tid.

Om det er nødvendig vet jeg ikke, men jeg koker etter hvordan jeg føler for det.

Derfor hadde jeg også i litt sitronsaft.

Jeg har ofte sitron i maten for jeg innbiller meg at det skjerper smakene.

Om det er tilfelle, aner jeg ikke.

Her er det meste på en slump.

Sukker smakte jeg til underveis

Livredd det skulle bli for søtt.

Maizena rørte jeg ut i kaldt vann først, før jeg hadde det i kasserollen.

ca 1 dl maizena.

Ja det er ikke noe oppskrift dette, for det har jeg ikke.

Men det ble innmari godt.

Jeg serverte den lun med krokanis.

Nam

Hadde jeg hatt mer fryserplass, skulle jeg lagd mer, men der er det jo fullt som alltid.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg