Mitt hjerte banker

 

Mitt hjerte banker så hardt for alle de som sliter psykisk

For alle de som ser bare det svarte, det vonde

De som føler de er frosset fast i livet og ikke klarer å nyte det

Det er så mange av dem

Mange er så unge

De står i startfasen av livet sitt

De har så vidt begynt på veien de skal gå

Men veien er så tung, så smal, så full av hindringer, med stengte porter

Og det er mørkt

Så mørkt

Hver dag er et slit

Hver time er et slit

Det skulle ikke være slik

Hvor er gleden

 

Jeg kan ikke hjelpe dem

Jeg kan ikke åpne porten for dem

Jeg kan ikke ta på meg deres sko

Mine ord kan ikke hjelpe dem

Jeg kan ikke ta inn i min kropp deres lidelser

Jeg kan ikke synes synd på dem

De har ikke bruk for min medfølelse

Det gagner dem ikke at jeg dukker ned i deres smerte

Jeg må heller være sterk for dem

Jeg må smile for dem

Jeg må omfavne dem i tankene mine, klemme dem, kysse dem

Være glad i dem

Inni meg

Jeg ser for meg at jeg holder dem på fanget

Jeg holder armene mine rundt dem og varmer dem

Jeg henter en varmeflaske, jeg henter et pledd

Jeg baller rundt dem så de ikke skal fryse

De er så kalde

Jeg fyrer i ovnen

Jeg legger innpå kubbe for kubbe og kjenner varmen brer seg

 

De kjenner ikke varmen i livet

De kjenner ikke  varmen av eget hjerte

Jeg blåser forsiktig på hjertene deres

Jeg blåser varsomt og ømt, varm pust på dem for å tine dem

Forsiktig, forsiktig blåser jeg

Jeg holder hendene mine rundt dem

Jeg vil varme dem så isen smelter rundt dissse frosne hjertene

Sjelene deres har ikke fått våknet enda

De ligger i dvale og venter

De venter på å få skinne

De venter med lengsel  på å få ta fatt på livet

De vil synge, de vil danse, de vil være kreative, de vil brukes

Sjelene deres roper høyt

Hei, se hvor vakre vi er

Vi er unike, som diamanter er vi, vi stråler av lys

Hvorfor ser dere ikke hvor vakre vi er

Vi kan danne et sjelekor hvis vi bare får komme til vår rett

Vi vil skinne

Vi vil skinne for deg

Vi vil skinne for resten av verden

Mitt hjerte banker for disse sjelene i dag

Måtte de bare få lov til å skinne

I all sin prakt stråle av lys

Kan vi ikke  sammen varme alle disse sjelene

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg