Min minnebok

 

Av og til kommer det ord dalende til en annen enn meg selv. Takk for at du hadde tillit kjære venn og delte din historie med meg.

Min minnebok

Min minne bok er ikke søt og snill

Den er ikke fylt av vakre ord

Den er heller ikke pyntet med hjerter og blomster

Jeg har andre minner

Vonde minner

Minner som trenger seg på og vil ut

Lenge har jeg fortrengt dem

Jeg husket de slett ikke

Men dagen kom da de ikke lenger ville la seg stoppe

Kroppen ønsket å bli fri

Den kjente behovet for å kaste

Det ene minnet etter det andre tvinger seg frem

Å huske er vondt

Veldig vondt

En indre smerte jeg prøver å unngå

Kroppen husker det jeg helst vil glemme

Og jeg vil bare glemme

Jeg vil late som om det aldri har funnet sted

Men sårene er fortsatt blødende

Jeg later som om de ikke er der og da vil de ikke gro

Det er egentlig ganske så logisk

Jeg forstår det

Jeg kan ikke lenger stole på de jeg møter

Derfor holder jeg de på avstand

Jeg må ha kontroll

Ingen får lenger trå meg for nære

Kanskje det nå er på tide å ta minnene frem

Plukke de frem fra minneboken

La de bli synlig for hele verden

Da vil det ikke lenger bli noe å skjule

Ingen hemmeligheter, ingen skyld, ingen skam

Skylden og skammen skal gis til de den tilhører

Det er ikke meg

Jeg vet at taushet er deres våpen

Overgriperne

De som invaderte meg, brukte meg, tok fra meg all makt

Nå skal jeg rope det ut over hele verden

Se meg

Meg klarte dere ikke å knekke

Jeg skal ta kraften min tilbake

Nå skal jeg løsrive meg

Jeg skal ta kroppen min tilbake

Den er min, kun min

Heretter er det jeg som bestemmer

Jeg åpner en ny minnebok

Den starter i dag

Den skal fylles med gleder

Mine gleder

Nå bestemmer jeg

Jeg er sjef i eget liv

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg