Mat

 

Det er late dager.

Ja ikke at det er noe uvant for meg for jeg har jo stort sett kun late dager.

En liten tur på butikken og handlet mat.

Jeg somler med bloggingen, vet ikke helt hva som er dagens tema.

Det vet jeg ikke i det jeg skriver heller.

Jeg spør en venn om å gi meg det første ordet som dukker opp hos henne og hun sier mat.

Hun hadde akkurat sovet og da vet man jo at man ofte våkner med et sug etter noe å spise.

Det var kanskje et mer behovsbasert ord fra en fornuftig analyserende venstre hjernehalvdel.

 

Men hva er vi vel hvis vi ikke får våre basisbehov dekket?

Da får vi ikke til noe som helst.

Vi må gi kroppen vår næring.

Variert kosthold som dekker kroppens behov til enhver tid.

Ikke for mye, ikke for lite av både mat og drikke.

Hun hadde sovet, noe som også er ekstremt viktig.

Nok søvn er ofte undervurdert.

I søvnen bearbeider vi opplevelser vi har hatt og hjernen renser seg.

Visste du det?

Visste du at hjernen renses mens vi sover.

Det gjør den og det er et viktig arbeid.

Søvn er en del av det vi må passe på å få nok av.

 

Veldig mange går på autopilot.

De glemmer å spise og de tar seg ikke tid til å hvile nok.

De forstår ikke at de trenger vedlikehold.

For meg er det veldig logisk.

Steller jeg ikke godt nok med kroppen min, ja da vil den fungere dårligere.

Se for deg en kurv.

I den skal du legge de tingene som betyr mye for deg.

Tenk at du har dekket dine basisbehov.

Du har mat og du har hvile, hus og nok klær.

Hva annet vil du ha i kurven for at du skal ha et godt liv.

Jeg vil ha familie og venner.

Ipaden min må bare få være med, inkl Internett selvfølgelig så jeg kan skrive og ta bilder og holde kontakten med folk.

Det må til enhver tid være minst 10 bøker i den.

Fine opplevelser vil jeg ha i kurven, små og store.

Jeg vil putte så mange gleder oppi der at det nesten renner over.

Det spirituelle må også få plass.

Det legger seg godt til rette mellom alt det andre.

Det jeg nå har fylt opp i kurven er også en form for mat.

Det er hva jeg bestemmer meg for skal få berike livet mitt.

Det er mitt ansvar å fylle kurven.

Vær obs hvis kurven er lekk og det du fyller i, ser ut til å forsvinne før du får tak i det.

Da kan det være at du må gjøre noen grep for å få tettet igjen.

Ja for den kurven er livet ditt.

Ditt liv og ditt ansvar.

Ta en titt i din kurv.

Se hva som er der og hva du vil ha mer av

I dag

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg