Magisk

Det ble en magisk dag i går.

Jeg tror jeg må være født under en lykkestjerne for jeg er så heldig på alle vis.

Et godt liv har jeg.

Vi startet med lunsj på Hvelvet restaurant.

Vi hadde en julegave pålydende lunsj for to, som vi fikk av barnebarnet.

Nå var det på tide å bruke den før den går ut på dato.

 

 

Så dro vi hjem en tur og slappet litt av.

Les jeg slappet av, gubben jobbet litt.

Så dro vi på Eggen og spiste is og drakk kaffe.

 

Jeg bor jo i Isfjorden som dere ser der inne i fjordmunningen, så det tar bare 5 min å kjøre til Åndalsnes.

 

 

Vi kom i det gondolen skulle dra, så det tok oss ca 15 min fra hjemme til toppen.

 

Der var det mye folk i dag også.

Mange som hadde gått Romsdalseggen.

Noen gikk stien ned mens andre tok gondolen.

Det er hardt for beina å gå ned fra Aksla så det er faktisk flere som har tatt gondolen ned enn de som har tatt den opp.

Egentlig er vel det naturlig siden det ikke er anbefalt å gå Eggen fra Aksla, mot Isfjorden.

Kaffe og softis er ikke å forakte.

 

 

Det er bare så inderlig vakkert.

Jeg er så glad hver gang jeg kan dra det årskortet mitt og porten åpner seg.

Jeg snakket med et par, sist jeg var der.

De var dårlig til beins begge to.

Hun sa også at det var helt nydelig å ha årskort så de kunne komme set hit opp når det var fint vær.

En avveksling fra å sitte hjemme, når man er dårlig til beins og ikke kan gå så mye.

 

I gondolen ned igjen, hørte jeg noen snakke om hvor forfriskende det skulle bli med et glass sprudlende.

Da ble også vi inspirert og gubben serverte.

Før kvelden ble avsluttet inne med krim, ost og kjeks og et glass rosévin.

Jeg har funnet en ny krimserie på nrk, som jeg liker godt.

Avsluttende episoder, slik vi liker det og uten blod og gørr, rolig og fin.

Bare 6 episoder og det er vanskelig å forstå om det kommer en sesong til, men det håper jeg.

Jeg ser også at det er en nordmann med som skribent men serien er basert på bøkene til Julie Wassmer.

https://nextseasontv.com/whitstable-pearl-season-2-release-date-acorntv/

Jeg elsker slike magiske dager.

Takknemlig er jeg

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg