MAGI OG MIRAKLER

 

Det er en ting som mange har litt vondt for å forstå

Kanskje det er for vanskelig å forstå, eller kanskje de rett og slett ikke vil fordi de ikke tror

Det at vi kan velge vår egen hverdag

Ja, vi kan ikke velge hvilke ressurser vi har hver dag, men vi kan velge hva vi vil gjøre med det vi har tilgjengelig

Uansett hvem vi møter

Uansett hva som skjer

Vi har bestandig valg for hvilke handlinger vi skal gjøre

Det vil ikke si at det er enkle valg

Det vil ikke si at vi er lykkelig hele dagen

Hvem har forresten lovt oss at  vi skal være så innmari lykkelig hele tiden

Lykken kommer i øyeblikk

Hvor lenge de øyeblikkene skal vare er opp til oss selv

De kan vare i et brøkdel av et sekund

De kan vare en dag

Ja, kanskje en uke eller mer

Hvem vet hva fremtiden bringer

Jeg tror på magi i hverdagen

Jeg ser mirakler skjer

Jeg ser at folk endrer seg og blir gladere

Jeg ser at folk blir friske

Ja, selvfølgelig ser jeg og at noen går videre

Jeg ser at noen lider

Det eneste jeg kan gjøre for de som lider, er å sende dem litt magi

Drysse litt magisk støv over dem og håpe på mirakler

Det er det eneste man kan gjøre for et medmenneske

Sende dem gode tanker og en hjelpende hånd hvis det er mulig

Gode tanker skaper magi og mirakler

Dere tror kanskje ikke på det

Hvorfor tror dere ikke det

Har dere prøvd ,så dere kan vise til noe negativt resultat

Er dere mer opptatt av å se hva som ikke virker, istedenfor det som virker

Hvilke tanker fyller dere kroppen med

Er det gode tanker der eller er det spoleringstanker

Tenker du muligheter eller begrensninger

Hva øver du på

I hvilken elv driver du med strømmen, medstrøms eller motstrøms

Gode energier har høyere frekvens enn de lave

Lysets energi har høye frekvenser og kan fortrenge mørket

Hvis du lar det få lov

Synes du jeg er høytflyvende igjen i dag

Når man opplever magi og mirakler, ja da flyver man litt høyt

Man lar seg stadig forundre over hvordan ting legger seg til rette

Man ser at det man gjorde feil, egentlig ikke var feil, det var lærdom

Man ser at de tunge dagene har ført noe nyttig med seg, det har nemlig formet en som menneske

Hvordan hadde man vært uten de opplevelser og erfaringer man har hatt

Jo, da hadde man vært en annen

Mange får mye, noen får lite

Hvorfor, ja det får vi aldri vite

Noen får mer enn de kan bære

Det eneste vi kan gjøre er  å skape mirakler når vi kan

Bringe magien inn i hverdagen vår så godt det lar seg gjøre

Ved å bringe inn mer glede, mer omsorg, mer kjærlighet, sette pris på hverandre

Det er enkle knep for å skape mirakler

Rett og slett velge å være glad i hverandre, som medmennesker

Velge å forstå at de som vi liker minst, er kanskje de som har det som vondest inni seg

Det er vondt å gå rundt og være sint

Når du møter den som har vært sur på deg i årevis og vedkommende smiler til deg

Du står der undrende og lurer på hva som har skjedd, men kjenner at det gjør godt inni deg

Noe slpper taket i deg

Legg merke til sånne opplevelser du har som er forunderlige

Hvorfor møtte jeg henne i dag

Så rart at hun ringte nå

Slik flaks at jeg ble kjent med han akkurat nå når jeg hadde bruk for akkurat det han kunne

Kjempeherlig at jeg hadde ferie akkurat den uken det var tilbud på den turen jeg ønsket meg

Hurra, sengen jeg ønsket meg var på tilbud akkurat den måneden jeg hadde litt ekstra å rutte med

Tenk at jeg fikk disse pengene akkurat når jeg hadde så mye ekstrautgifter

Så flott at det ble fint vær nå som vi skulle på den fjellturen

 

Jo, mer sånn magi du legger merker til, jo mer magi får du

Du må bare våge å stole på det

Du må fokusere på det

Veldig mange velger å ikke prøve

De vil ikke tro hverken på magi eller mirakler

Jeg tror

Jeg tror at jeg har et magisk liv

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg