Luftetur til Ebeltoft

De fleste i gjengen dro i dag til Legoland.
Lillebarnet og mammaen og vi gamlinger, ble hjemme.

Vi kjørte inn til Ebeltoft for å rusle oss en tur.

Mellom regnbygene.

Innimellom måtte vi rømme under tak, slik som her i starten.

Det er fire km inn til sentrum og det kjente jeg at jeg ikke skulle true meg til i dag.

 

 

Det er koselig her oppe i gågaten.

Mange butikker og små kafeer.

 

 

Men finere vær ville vært en fordel.

Å sitte ute er ikke mulig.

 

 

Usedvanlige håndlavede fløteboller.

 

Meny:spørg betjening

Så fant vi fargeren og jeg spaserte rett inn i bøkene fra gamle dager. Herlig.

Den gamle farvergård.

 


Nødt på do?

To sjæle, en tanke. Fire balder på samme planke.

Ovner de fyrte i for å varme opp vannet i karene når de skulle farge.

 

 

Jeg kan godt ta meg bedre tid her en annen dag. De viste nemlig film her inne og den hadde vært gøy å se.

 


Det var nesten så man følte man gikk inn i tiden der alt her var i virksomhet.

Når vi stod i døren til stallen, vrinsket hesten. Jeg skvatt for jeg trodde det var en hest der.



Jeg sukket henført. Rart dette hvor herlig det er å se det gamle. Det er som om vi bærer det med oss, inni oss.

Det var trangt i de gamle stuene.

Her ligger det klart til leggetid.

 

 

Frisøren har også beholdt noe av det gamle.

 

Så gikk vi inn i en butikk som også var litt av et eventyr.


Lokalt brennevin

Og lokalt øl

 

Og drops i alle farger og fasonger.

Heia Danmark.

 

Utleie.

 

Skal det være en mammut?

 

Vi skulle kjøpe sushi til lunsj, men det var ikke åpnet enda og kjerringa var utrolig sliten.

Hun har hatt behov for litt hvile i dag etter to reisedager og to dager til med mye aktivitet.

Gubben plasserte henne på en stabel med grillkull og gikk så og handlet.

Og hvis han glemte av henne, sitter hun nok der enda.

I dag.

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. En helt fantastiks liten by på den Danske kysten. Har vært mye der, på seiltur fra Kristiansand. Ebeltoft var ofte besøkt. Kos dåkker masse på tur i dejlige Danmark 🇩🇰👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg