Lek deg med kreativiteten din

 

 

Dere vet jeg er glad i å være kreativ.

Jeg elsket å tegne som barn, som de fleste barn.

Jeg har nok ikke utviklet meg stort, så fortsatt tegner jeg nok som et barn.

Men det er viktig å bruke kreativiteten vår.

Jeg gikk et spirituelt kunstkurs i England for to år siden.

Vi lærte ikke teknikker der.

Men vi lekte oss med kreativitet.

Jeg oppdaget da at mye som hadde vært sårt for meg i barndommen, fikk komme ut og ble forløst.

Jeg hadde mye motstand i meg når vi gjorde oppgaver.

Jeg var frustrert, følte meg hjelpesløs og udugelig.

Nettopp fordi det var vanskelig for meg til tider, var det bra.

Jeg skal legge ved noen linker fra det kurset, hvis dere vil se.

En dag skulle vi male fingrene med bind for øynene.

Mens de andre lo og koste seg, satt jeg der apatisk mens tårene rant.

Jeg følte så sterkt på at jeg var alene og hjelpesløs.

Slik kan det jobbes ut følelser når vi er kreativ.

I tillegg er det healing i farger og kreativiteten gir glede og energi.

 

Det er ikke noe som skal vær perfekt.

Selv jobber jeg intuitivt.

Det skal jo ikke bli kunstverk til utstilling.

Å bruke det intuitive er god trening.

Men det er ikke enkelt, for inni oss vil vi at det skal bli noe fint.

Å kutte ut hjernen er vanskelig og derfor må vi trene.

Jeg viser frem prosjektene mine, nettopp for å inspirere til å gå i gang, selv om dere ikke er mestere.

Det er nemlig et av de viktigste stegene.

Tørre å gjøre noe uten at det skal være perfekt.

 

Jeg gjør det som faller meg inn.

Først bruker jeg pastellkritt for å danne en bakgrunn som inspirerer meg.

 

 

Dette er grunnlaget for et nytt bilde.

Voksduken under bildet, inspirerer også med blomstermotiv.

Foreløpig er det blomster og blader jeg tegner.

Da øver jeg på det og plutselig vil det nok utvikle seg og det kommer andre motiver.

Jeg hører allerede en stemme inni meg som sier jeg må øve på å tegne øyne.

Og bildet over roper etter engler og vinger og sommerfugler.

 

 

Jeg tar en tusj og begynner bare å streke opp der jeg finner det for godt.

Dette bildet ble aldri ferdig men det gjør ikke noe.

Kanskje fortsetter jeg, kanskje blir det lagt bort.

 

 

Her fortsatte jeg litt til

På dette ble jeg superirritert, fordi jeg prøvde en tusj som var for tykk.

Å lære å ikke være kritisk, er nemlig veldig vanskelig.

Vi har jo et ego som sitter på skulderen og roper ikke bra nok

 

Her er det nyeste.

Det er en mulighet for at jeg prøver med litt vann på dette, bare for å prøve.

Det har jeg jobbet med i etapper.

Nå har jeg kommet i gang så nå roper bildene litt på meg.

Nå er det lettere å sette seg ned.

Det er nemlig slik at hvis det er stillstans lenge, da er det tungt å komme i gang.

Selv om man vet man vil kose seg.

Litt sitter fortsatt egoet og roper at det er ikke vits i at du gjør det,  for dette kan du ikke.

Men når man først har skubbet egoet litt bort, er det lettere.

I dag følte jeg intuitivt at jeg kunne legge mer farge på.

Det var morsomt.

Og det er morsomt å se hvordan ideene popper opp inni meg og driver meg videre.

Så kom i gang, uansett hva det er du liker å gjøre.

Om du så bare har en blyant eller en kulepenn.

Eller om det er andre måter du vil bruke kreativiteten på.

Det er uansett en veldig god ting og hjelper deg med å åpne opp for det du bærer på.

Jeg gleder meg til fortsettelsen

I dag

 

Men jeg ser igjennom disse innleggene, kjenner jeg at jeg skal på flere slike kurs. Jeg skulle jo dit i mai i fjor, men det ble jo viruskansellert. Jeg fikk også mye inspirasjon fra alle bildene jeg har tatt. Det er bare så sykt vakkert der og jeg lengter tilbake.

Hvis du vil se hva vi gjorde under kurset:

https://lillasjel.blogg.no/arthur-findlay-sondag-dag-2-31-03-19.html


https://lillasjel.blogg.no/arthur-findlay-dag-2-mandag-01-04-19.html

 

https://lillasjel.blogg.no/arthur-findlay-dag-4-tirsdag-02-04-19.html

https://lillasjel.blogg.no/arthur-findlay-dag-5-onsdag-03-04-19.html

 

https://lillasjel.blogg.no/arthur-findlay-dag-6-torsdag-04-04-19.html

 

https://lillasjel.blogg.no/arthur-findlay-dag-7-fredag-05-04-19.html

8 kommentarer
    1. jeg kan heller ikke å tegne ,min søster er kunstner og superflink :=) sånn er vi veldig ulike ,men hun har begynt å oppmuntre meg til å tegne og male når vi er på tur sammen ,så det har blitt litt sånn att jeg prøver meg litt når vi er på bobiltur :=)ilag med min søster og svoger vel og merke ,da prøver hun å lære meg

    2. Kjempefine og nydelige, og du er bare helt utrolig kreativ 😊 Hvis det er noe jeg ikke kan er det å tegne, og jeg kan vel trygt si at jeg er på hodefotstadiet på mine tegneferdigheter 😂🤣

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg