Låst skjerm IPhone-løsning

Av og til låser skjermen på min Iphone 12, seg.

Det er umulig å åpne den og umulig å restarte den.

Ingenting hjelper.

Nødanrop blinker.

 

Jeg var på min lokale Rema 1000 på Åndalsnes en fredag.

Jeg tok opp telefonen, for der hadde jeg skrevet handleliste.

Ja, der var den låst.

Å nei, sa jeg, nå får jeg ikke opp handlelisten min.

Telefonen min er låst.

Det kan butikksjef Espen fikse, sa Bea.

Hun tok telefonen og forsvant på bakrommet og kom tilbake etter 2 minutt med opplåst telefon.

Wow, sa jeg, superlettet.

 

På en IPhone trykker du på knappen til høyre og venstre samtidig, på de nye modellene, når du trenger å restarte.

Dette går ikke når skjermen er låst.

Da må du trykke to ganger på høyre side, deretter en gang på venstre og vips er skjermen der igjen.

Så enkelt og så glad jeg ble.

Når jeg kom hjem, skrev jeg blogg om løsningen.

Stor var min forundring i dag, når jeg fant ut at bloggen hadde forsvunnet.

Den lå ikke på slettet.

Den var rett og slett borte.

Jeg ser at jeg har postet den, men klikker man på linken, da får man kyllingsuppe.

Gjør liksom ikke samme nytten.

Dessuten kommer det jo ikke opp når noen søker om hjelp.

Derfor prøver jeg på igjen.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg