Laksesalat med mango

Jeg tester retter fra  Elisabeth Le, Alt asiatisk 2.

Leseeksemplar fra Aschehoug

Jeg er blitt glad i salmalaks og den salaten så nydelig ut.

Jeg tenkte lettvint når jeg er hjemme alene.

 

Som vanlig ble det ikke som i oppskriften.

Jeg brukte ikke koriander og puttet inn paprika, avocado og rødløk. Jeg brukte sitron for jeg hadde ikke lime.

Bruk det du selv liker av grønnsaker.

Jeg brukte laks, som jeg skar i tynne skiver.

agurk, cherrytomater, rødløk, paprika, avocado, gulrot, salat, sesamfrø

saus: 2 ss fiskesaus, 2 ss sukker, saft fra 1/2 sitron, 1 fedd hvitløk, 1 chili

Jeg saltet ikke og det var nok salt i fiskesausen. Kunne ha pepret, men glemte det.

Oppskrifter finner du her:

https://www.altasiatisk.no/

Jeg kokte noen risnudler, men var usikker på om jeg skulle bruke de, så jeg la de på et fat ved siden av.

Jeg lagde toast av focaccia og smurte på de tomattapenade, før jeg puttet de i ovnen.

Focaccia hadde jeg i fryseren.

 

Jeg la litt risnudler i bunnen av skåla og det ble godt.

Jeg syntes dette ble syyyyyyykt godt og noe som kommer til å bli gjentatt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg