Kontraster

 

 

Det er stor kontrast mellom disse bildene.

Det ene er fra storbyen Miami søndag.

Det andre er fra balkongen hjemme mandag kveld.

Det å komme hjem fra ferie er for meg mer en ny start, enn nyttårsaften.

Det er godt å komme hjem.

Jeg har fylt opp sekken med nye opplevelser, inntrykk, menneskemøter og inspirasjon.

Jeg er klar for hverdagen igjen, selv om det fortsatt blir ferie mens gubben er hjemme.

For meg er disse avbrekkene superviktig.

Selv om jeg trenger lang tid på å hvile igjen, for en slik tur er for meg beinhard jobbing.

Jeg tøyer hele tiden strikken og vet ikke om den holder.

Likevel ville jeg aldri ha latt være.

Ikke så lenge jeg har muligheten og kan greie det.

 

Nå har vi hatt en omfattende, travel og lang reise.

Ikke alle har mulighet til det, så jeg er takknemlig.

Men det må ikke være en lang og  kostbar reise.

Det viktigste er at man får gjøre noe man ikke gjør til hverdags.

I og med at vi ble litt dradd med av den yngre garde, tok vi noen skrittet av komfortsonen vår denne gangen.

Jeg håpte jeg kunne snorkle men det ble for stor utfordring for meg, så det skjønte jeg fort at jeg ikke skulle presse meg til.

Men jeg klarte å se under vann med maske på, då jeg fikk se de små fargerike fiskene svømme rundt meg.

Det var en fin opplevelse.

 

 

 

Det er viktig å ikke være så opptatt av det vi ikke kan gjøre, men heller ha fokus på det vi kan.

Har man barn, er det mye man kan finne på, som ikke koster mye.

Jeg er også redd for alle skrekkhistorier om å bli lurt, når jeg er på ferie.

Det dumme er at vi hører om de dom blir lurt men ikke om alle de titusener som ikke blir det.

Derfor blir det uvanlige, det vi frykter.

Denne gangen dro vi på tur uten at det var organisert.

Vi kjøpte bussbillett til stranden men det vi fikk, var fin bil med hyggelig guide, som hentet oss igjen presis på det tidspunktet vi hadde avtalt.

Ja man skal ikke være blåøyd, men heller ikke overbekymret over alt som kan gå galt.

 

 

Så utfordre deg selv litt nå i sommer.

Gjør noe du ikke bruker å gjøre.

Det kan være små ting, som å gå en ny sti eller be et menneske på kaffe, spise noe du vanligvis ikke spiser, en ny rett eller smile til en fremmed.

Hva som helst, bare det er noe du ellers ikke bruker å gjøre.

Det er en god energi i det å gjøre noe nytt.

Det må ikke nødvendigvis være noe nytt, bare det er noe du vanligvis ikke gjør i hverdagen.

Det er sunt for kropp og sjel.

Akkurat nå gleder jeg meg veldig for jeg får uventet besøk langveisfra.

Anne Marie, som jeg har vært på kurs i England, sammen med, kommer.

Hun bor ikke langt fra Kristiansand, så det er langt fra meg.

Så jeg gleder meg veldig.

I dag

 

https://www.facebook.com/annemariesnaturterapi/

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Kjempebra å trø litt uttafor den berømte konfortsonen 😀 Jeg har vel neppe gjort så mange utfordrende sprell i sommer akkurat,, men hvem vet.. det kan alltids dukke opp noe 😀 Lykke til med besøk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg