Kjedelig vissvass

Hva skriver man om når man ikke har opplevd noe spesielt.

Rester til middag, ikke spennende det heller.

Litt spennende  har det vel vært.

Jeg har jobbet med energier i dag.

Det er bestandig spennende.

Så har vi hatt øving her og fått ned input på helse.

Gode råd er aldri å forakte.

 

Blant annet at sur mage, oftest har for lite syre, ikke for mye.

insulin, som jeg har så mye av, hemmer magesyreproduksjonen.

Det har jeg ikke visst.

Når jeg er på ferie, tar jeg tabletter for magesyren.

Vel, da gjør jeg det nok bare verre.

Nå skal jeg ha med meg eplecidereddik og ha sitron i vannet mitt.

Ikke drikke til maten, er også lurt, for drikken tynner ut magesyren.

Der er jeg faktisk veldig flink, for drikker du mye når du spiser, vil ikke kroppen produsere nok vann i munnen.

Da blir du avhengig av drikke for å svelge og det er ikke bra.

Alt du gir kroppen, gjør den lat og den lar vare å produsere selv.

Jeg lærte også her en dag at spiser man mye Ibux, jobber nyrene på spreng.

Aha, er det de to tablettene som gjør at jeg springer på do hele natten, når jeg er på ferie.

Slik går nå dagene her.

Stadig nye tips for å gjøre kroppen friskere.

Og at de som har angst, skal være obs på menstruasjonssyklusen.

At angst og frykt er verre når hormonene svinger.

Alt dette er logisk, men ofte tenker vi ikke over det.

 

Jeg har ført regnskap i dag.

Gratulerer, sier jeg da.

Tenk at du har kommet i gang.

Januar og februar er ferdig.

Flink pike.

 

Gubben dro igjen, ny arbeidsperiode.

2 uker, hjemme bare lørdag ettermiddag  til søndag ettermiddag.

Jeg innbiller meg at jeg koser meg alene.

Men jeg kjenner jo det at det er bare tull, jeg blir litt molefonken.

Egentlig ville jeg hatt han hjemme.

Men jeg må jo innbille meg at jeg koser meg alene, når det er det jeg må.

Vi har nedtelling, 5 perioder igjen til han blir hjemmeværende.

Det blir rart.

En ny fase i livet vi ikke har prøvd før.

Jeg er redd han vil synes det er kjedelig i lengden.

Og kanskje vil jeg savne alenedager.

Nå er det jo ingen som ser hvor lat jeg er 😀

 

Jeg leser en spennende bok.

Bok 2 i Erla-serien, vanskelig å legge fra seg, så den skal leses ut nå.

Leseeksemplar fra Harper Collins.

Det er tre bøker i denne serien og den er så spennende at gubben ba om å få lese to og tre etter å ha lest den første.

Det er ikke ofte det skjer.

Stort sett spør han om hva han skal begynne på når han er ferdig med en bok.

Jeg har jo temaer hver måned.

Nå studerer jeg litt på hvilke temaer det blir i januar, februar og mars, når vi er mye på reisefot.

Da må det bli mange pocketbøker. Men tema?

Jeg vet ikke helt, må gruble litt. Har god tid.

Vi kan ha 35 kg hver til Australia, men 25 hjem igjen, er ikke det merkelig?

Vel, det betyr god plass til bøker.

Her må det stables ja.

Jeg oppdaget også at det har kommet en ny sesong MasterChef England.

Hvis jeg er flink og leser ut boken, kan jeg kanskje se litt.

Men kroppen vil ha ro og stillhet, sier den, ikke tv.

Vel, slik er mine dager stort sett.

Hele uken blir rolig.

Men neste mandag skal jeg til Trondheim.

Det gleder jeg meg til.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg