KAST!!!

 

I posten i dag, kom denne hyggelige overaskelsen.

Det er fra en av de som liker bokomtalene mine.

For en som er ganske så hekta på å lese og inspirere til lesing, er dette varme til hjertet.

Vi hadde også en fin samtale.

 

Vi snakket om dårlig samvittighet og hvordan det påvirker kroppen vår negativt.

I tillegg er det noe som er fullstendig bortkastet og helt ubrukelig.

Ja, det kan faktisk være ganske så skadelig i tillegg.

 

Når vi er syke, trenger kroppen hvile.

Det må den ha for å gjøre oss friske.

Har vi vært veldig syk, vil kroppen huske dette for evig tid.

Den vil passe på oss.

Derfor er det viktig for oss å lytte til det dem sier.

Dette har jeg skrevet om utallige ganger, men det blir aldri nok.

 

 

Det er nemlig mange som ikke lytter.

Det skulle vært gjort og det skulle vært gjort.

og hvis jeg ikke greier det, da skal jeg i tillegg legge på meg en skyldfølse som trekker meg enda mer ned.

Hva i helsike er hensikten?

Det har jo ingen logikk i det hele tatt.

Er ikke situasjonen ille nok, om du ikke selv skal forverre den?

Slike følelser skaper nemlig et negativt miljø i kroppen vår.

Det er ikke et bli frisk miljø, nei det gjør oss sykeregningen.

Så hvorfor?

Hvorfor?

 

 

Sett i gang med prosjekt kast.

Det er mye bedre å rydde ut slike negative unyttige følelser enn å rydde og vaske til jul.

Ofte skylder man på familie.

Ja de er jo vant til at du fikser alt.

Ja, ikke her hos meg, for jeg har gitt opp det her, for mange år siden.

Lag deg et prosjekt.

Hver gang du får dårlig samvittighet, skriv det ned.

Dkriv også hva godt du kan gjøre for deg selv istedetfor.

Forventer familien at du fikser alt, la være.

Mest sannsynlig hører de ikke etter om du prøver å fortelle dem det.

Du har sagt det så mange ganger at de har sluttet å høre, kanskje har de aldri giddet å høre heller for etter at du har sagt det, gjør du det likevel.

Lær dem å bidra.

Fin jobb er å skape ansvarlige voksne, hvis du har barn.

De lærer ingenting, de blir helt hjelpesløse, hvis du fikser alt.

 

 

Si fra, men velg en ny metode.

Bruker du å stå og kjefte, sett deg ned og snakk veldig stille.

Er du vanligvis lavmælt, så rop.

Skriv dem gjerne et kort brev der du forklarer med veldig få ord.

Jeg må ha mer hvile, derfor må jeg ha hjelp.

Og slutt å ordne opp i ting.

Er klærne deres skitne, ok, lær dem å vaske.

Skitne kopper, la de stå.

Du er ingen tjener.

Ja, men da gror vi ned, sier du.

Ja, så gro ned en stund, til de begynner å våkne opp.

 

Høres så enkelt ut, men er det ikke?

Nei, det er ikke enkelt, men lag små endringer og bli bevisst hva du gjør i hverdagen.

Hvis du ikke tar tak i ditt liv og din kropp, da blir du syk.

Og hvem skal da være tjener?

Kan det være at den dårlige samvittigheten egentlig er et skalkeskjul?

Liker du følelsen av å være den viktige som fikser alt?

Gir det deg “flink pike” følelse?

Kanskje er det den som gjorde deg syk i utgangspunktet.

Kast negative følelser som ikke gagner deg.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg