Julen er over

 

 

 

Julen er definitivt over, enda en gang.

Jeg har ikke spist mye søtsaker i julen.

Jeg har heller ikke spist mye grønnsaker.

Derfor er det på tide å ta noen grep igjen.

Jeg lagde juice.

Å lage juice er bare fantastisk.

Jeg er så glad jeg har begynt med det.

Tomater, epler, chili, stangselleri, rødbeter, gulrot, agurk, mandariner, paprika.

Svisj, svusj, deilig juice på kort tid.

 

i koppen ved siden av har jeg kraft kokt på hjortebein.

jeg har stor tro på at det er bra for kroppen.

 

Lørdager er ofte litt annerledesdager her i huset.

Vi spiser gjerne suppe eller rester tidligere på dagen, til lunsj.

I dag var det løksuppe.

 

8 store løk, 3 fedd hvitløk, surres gyldne. Jeg hadde en halv Chorizopølse som jeg hakket, men har jeg ikke, dropper jeg det, men gir nydelig smak, 2 kyllingbuljongterninger.persille, 3 liter vann.

Dette stod og trekte i to timer.

Spises med toast med smeltet ost, nydelig.

 

 

Til kvelden lagde jeg tunfisksalat.

Det er så lenge siden vi hadde det og det er jo supergodt.

En halv salat, cherrytomat, 1\2 agurk, en liten boks mais, en paprika, en rødløk, 2 bokser tunfisk i olje, 2 hardkokte egg, 2 dl rød ris (kokes på forhånd:

Jeg silte bort oljen på fisken for jeg lagde sennepssaus og var redd det skulle bli for mye olje,

olivenolje, 3 Ts sennep, 2 fedd hvitløk, en dasj sitronsaft, sitronpepper, salt

bland dressingen inn i salat.
Nam. Vi syntes det var dumt vi ble mett for ville egentlig ha mer.

Vi spiste opp toasten som var igjen fra lunsjen men hvitløksbrød er jo også nydelig til.

La deg ikke stoppe, bland det du liker, dropp det du ikke liker.

 

 

 

Lunsj i dag. Juicen står seg i flere dager og tunfisksalaten står seg også et par dager.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg