Jul? Hva er det?

 

Jo da, jeg ser folk har begynt å planlegge jula.

Jeg har gått fra å være julefrelst til å bli lei.

Jula er koselig og vi slapper av med god mat, men jeg gidder ikke julestria lenger.

Jeg er rett og slett lei julepynt og stasj.

Det blir derfor ikke mer enn bittelitt pynting.

 

Men…… jeg har fått nye juletradisjoner.

Jeg leser julebøker.

Og det begynner jeg med i november.

Jeg skriver jo omtaler og da er det greit å få de ut før jul.

Og da har jeg unnskyldning for å droppe husarbeid.

Foreløpig har det dukket opp 4 bøker, men jeg tror det blir noen flere.

Ikke alle når å komme før novemberstabelen skal presenteres.

obs leseeksemplarer

 

 

Denne blant annet. Kjølner er alltid suksess her hos meg. Det er lun humor og Kos

 

Historiske romaner liker jeg godt. Norsk til og med.

Krysser fingrene for at den ikke er overromantisk så allergien slår ut.

Jeg liker romantikk men ikke for mye, vet dere.

 

 

Tilbake til landjorda. Det er fortsatt oktober.

Jeg må føre noen bilag i mitt lille regnskap.

Heldigvis er det å føre regnskap en helt annen verden nå, enn det var i gamle dager.

Jeg tar bilde av kvitteringen, laster det opp i regnskapsprogrammet og skriver firma og kostnad.

Og simsalabim legger det seg fint til rette dit det skal.

Likevel er det kjedelig.

Men deilig når det er gjort.

 

Jeg har fått visa til Australia.

Lastet ned en app og kom meg gjennom prosedyrene der.

Nå må det gjøres for gubben også, men fikk det ihvertfall til, så slipper jeg å tenke mer på det.

Deretter Apple for jeg har mistet touch på iPaden.

Knappen er ødelagt, sikkert falt ned og fått riper.

De svarer veldig raskt og er behjelpelig, men enten må jeg sende den inn eller levere den i Ålesund.

Så er det servicetid 6 dager.

Men de kunne visstnok sende den tilbake, så jeg slipper å hente den.

Det er jo 1,5 time hver vei.

Nå må jeg se om jeg får i gang den gamle.

Å være uten iPad er jo for meg som ja, vet ikke hva jeg skal kalle det når man er gruelig avhengig av en dubbedings.

Men nå er jeg ihvertfall i gang med disse kjedelige tingene som jeg har utsatt og utsatt.

 

Kjøttkaker blir det til middag.

Gubben er ute på oppdrag.

Katten sover på teppet på badet.

Alt normalt her.

Hvis jeg da ikke lurer gubben til å komme hjem og kjøre meg til Ålesund.

I dag

2 kommentarer
    1. Ja, den julestria får andre styre med. Jeg koser meg med mitt. Lager ting og ser julefilmer, vasker litt her, og der fordi det er nødvendig og julegavene jeg skal kjøpe, er allerede i boks. De unge får penger, for de sparer gjerne til ting. Jeg elsker å ordne til jul, men stress vil jeg ikke ha. Jeg skal kose meg og lese julebøker også. Nyt kvelden. Klemsiklem:)

    2. Det er fortsatt oktober ja 🙂 Jeg trekker meg unna så godt jeg kan, alt med jul… det bugner over allerede i de fleste butikker, så jeg føler jeg før allergi med en gang…. men sånn er det…
      Jeg elsker julen og gleder meg til desember!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg