Jeg må søke kompensasjon

 

 

 

Jeg tror jeg må søke kompensasjon.

Denne uken har jeg tjener bare et døgn.

Det går nesten ikke an.

Jeg tror jeg må sende klage til Veidekke.

To ganger har jeg måtte sette på oppvaskmaskin denne uken.

Helt alene

 

Hun her ligger bare der, sier ikke et ord.

Ja, det er jo sånn med de dyra at vi snakker til dem omtrent som vi forventer at de skal svare.

Hun sier faktisk bare mjau og ikke bestandig det en gang.

Så der ligger hun.

Gubben snudde stolene opp ned for å slippe å ta inn putene hver kveld.

Og slik at katta ikke skulle legge seg der.

Men det er jo fin seng dette sier Tutta.

Selv om dere gjemmer de gode putene. Dårlig gjort.

 

 

Biff til middag.

Men tror du forsynemeg at den elendige kokken som var her torsdag, var kommet tilbake.

Ovnsbakt kveite med fennikel og grønnkål – æhhhh, liksom

 

 

Her skulle det serveres biff siden jeg hadde herrebesøk.

Er vel det nærmeste vi gamlinger kommer det moderne ordet date.

Vi har aldri datet vi.

Nå holder de jo på å date i årevis uten å vite om de er kjærester eller ei.

Ja i disse dager, gjør de jo både det ene og det andre, men blir de spurt om de er et par, nei da vet de ikke.

Foreløpig “dater” de.

Forstå det den som kan.

Jeg er for gammel til det der.

Vel, den daten vår skulle ha biff på bordet og den elendige kokken serverte den rå.

Kjøtt airfryer 6 min. Har brukt å være suksess, sa kokken. Rå, sa jeg.

Vi liker den medium rare, men ikke bare rare.

Men daten min spiste den opp.

Selv klagde jeg til kokken etterhvert og fikk etterstekt den litt.

Men fortsatt var den for rå, men nå var jo alt annet kaldt.

Ikke tenkte jeg på at jeg kunne jo hatt alt i airfryeren noen minutter.

Skulle ikke kokken tenkt på det kanskje? Er vel ikke min jobb å passe på.

Elendig kokk og tjener for en dag bare, hvordan skal dette ende opp.

 

 

Heldigvis stod jeg opp til ferdig traktet kaffe.

Kun en dag denne uka, også det har jeg måtte sørge for selv.

Det er ikke sol, kun 14 grader, så denne ene dagen gubben er hjemme, sitter jeg ute med varmepledd, mens han sitter inne.

Slik er det når man har vært kjærester i snart 44 år.

Vi gjør det som passer oss.

Det får være nok at vi dater ved matbordet.

I dag

 

6 kommentarer
    1. Kattene finner de merkeligste stedene og sove, noe jeg ser på hun jeg har også. Helst så vil min ligge i fanget mitt hele dagen, men det går ikke. Jeg kan ikke huske at jeg datet da jeg var yngre…, man traff en kjekk kar møtte han en gang eller to og så var man enten sammen eller by by. Det blir lesedag her hos meg i dag også, men har ikke helt bestemt meg for om jeg skal lese Munken av Frid Ingulstad eller en av Karin Brunk Holmquist. Valgets kvaler 😉 Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg