Jeg flytter ut

For en nydelig dag her i paradis.

Sol og varmt, så varmt at det er vanskelig å sitte ute med iPad og bok.

 

Men se, en engel er høyt der oppe.

Tenk at pensjonisten har tid til å stikke innom heimen.

Han skulle beise balkongen oppe før han satte opp teltet.

Hadde det vært noe tak i meg, er det noe jeg burde gjort.

Dessverre faller det meste på han.

Og heldigvis er han i tipp topp form og ordner det meste.

 

Nå kommer teltet opp.

Hurra.

Glad og takknemlig.

Nå flytter jeg ut.

Her kan jeg sitte om det er sol eller regn.

 

Og høre Steinelva suse på andre siden.

Det eneste som ødelegger idyllen er støyen fra trafikken.

Den kan vi ikke få gjort noe med.

En liten tur til butikken.

 

Jeg nyter fargene.

Nå er det slutt på grått og hvitt.

Isfjorden stråler i vårsola.

Det er turistskip på Åndalsnes i dag.

Litt av en utsikt fra gondolen.

 

Vi må snart kjøpe oss årskort igjen.

Men ikke i dag.

I dag sitter jeg her og leser.

 

 

Biffen ble en gledelig overraskelse.

Fra å være opptint vare, som jeg frøs og har hatt i fryseren i over et år.

Ja, det ble sannelig godt.

Nå er det straks finalen i Kompani Lauritzen.

Og om litt blir det kaffe, jordbær og krokanis.

Fin dag ble det.

I dag

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg