Ja jeg måtte bare

 

Ja her sitter jeg og glor.

Av en eller annen grunn sier kroppen at jeg skal ta livet med ro.

Jeg vet ikke helt hva den holder på med.

For de som driver med slike rariteter som meg, nemlig energier, kjenner de kanskje de på kroppen innimellom.

Noen kjenner de kanskje og ikke vet hva det er.

Du er ikke trøtt, men det er som om du har dukket ei halvflaske rødvin og er ganske så tung i kroppen.

I formiddag har det vært så sterkt at jeg har måtte gi meg over til meditasjon.

Det skjedde i går også og da sovnet jeg.

Det gjorde jeg ikke i dag.

Men så dukket det opp en melding fra en frustrert venn og jeg tenkte aha, der er noe av årsaken.

Etter en prat, har det nå sluppet taket litt ihvertfall.

Vi har jo forbindelse med hverandre, noen sterkere enn andre.

 

Nå er jeg litt mer avslappet, men måtte finne på noe.

Hva gjør jeg da?

Jo, da tyr jeg til det mest beroligende for meg, nemlig å stable bøker.

Nå planlegges oktober og november og det er slett ikke enkelt.

Der er det mange jeg så gjerne skulle lest.

Jeg vet at det er mange på vei til postkassa mi også.

Den endelige avgjørelse er derfor ikke tatt.

Jeg bruker å velge 20, for det leste jeg i vinter, men i det siste har det blitt lest færre.

Nå skal jeg på en ukes kurs i oktober også. Der leses lite.

Det er ikke presentasjon før på fredag, men da er jo vi på vei til Osterøy.

Derfor må det være klart før det.

 

Er det tullete, sier du? Holde på sånn.

Snakke med bøkene og stable de opp på denne måten.

Ja, er jo noe stort tull og fullstendig unødvendig.

Jeg kan jo bare ta den jeg ønsker å lese i øyeblikket, sier sikkert du.

Men nei, sier jeg.

Jeg elsker å stable bøkene mine.

Det gir meg ro, glede og forventning.

Og hva gjør det med kroppen? Jo, da lager hjernen lykkehormoner som gjør godt.

For meg er det stor lykke å ha så mange jeg kan velge å lese.

Utfordringen er at jeg får litt dårlig samvittighet for de jeg ikke når, de som blir stående i hylla.

Jada, jeg vet at det også er tull.

Men bøkene mine er venner som holder meg med selskap i hverdagen.

Alle som elsker å lese, kjenner følelsen.

 

Den samme følelsen tror jeg de har de som elsker blomster og drivhus.

Dette å finne en ro inni seg.

Noe som tar tankene vekk fra alt annet rundt en.

Musikk, hobbyer, natur.

Det er viktig å finne noe å ta tak i når en har behov for det.

Finn det du liker, det som gir deg ro i sjela.

I dag

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg