Ja, det sier jeg.

Jeg tenker og jeg skriver.

Jeg har alltid mye på hjertet.

Og det med hjertet, betyr mye for meg.

Jeg følger alltid stemmen inni meg.

I går snakket jeg med legen.

Han skulle ordne rekvisisjon for meg, så jeg kan sjekke hvor mye jern jeg har i blodet.

Jeg kunne dratt og tatt den prøven i går, men stemmen inni meg, sa vent.

I morgen sa den.

Men jeg får svar tidligere, hvis jeg drar nå, sa hjernen.

I morgen sa hjertet.

Og jeg hørte etter.

Et menneskemøte, viste meg at det var riktig.

Jeg er healer så jeg kan ikke fortelle alt.

Men det er som om jeg noen ganger blir dyttet avgårde til oppgaver jeg ikke visste fantes.

Det er rett og slett merkelig noen ganger.

Som om kroppen vet og den leder meg til noe i fremtiden, som jeg ikke vet hva det er, men følger jeg stemmen inni meg, kommer jeg dit.

Oppgaven kan være en som har tid til å lytte, akkurat der og da.

 

Men det møtet, satte i gang mange tanker.

Tanker om det å bo på et lite sted, der alle kjenner alle, men likevel vet man ikke hva som foregår bak lukkede dører.

Tanker om at man burde gjort mer.

For egen del, burde jeg absolutt det, men jeg blir holdt tilbake på grunn av helsa.

Ihvertfall foreløpig.

Jeg sier inni meg, at jeg ønsker å bli bedre,  så jeg kan gjøre mer.

Jeg er egentlig god på å være et vanlig menneske og noen ganger er det alt som trengs.

 

Men det jeg egentlig skulle skrive om i dag, var influensere.

Men på et vis faller nok ordene ned, slik at temaet dekkes, selv om det begynner litt merkelig.

I det jeg kommer inn i bilen, hører jeg nemlig president Vigdis, Island, mange år tilbake, sier: Vi er alle et ekko av våre omgivelser.

Hører dere det.

Vi er alle et ekko av våre omgivelser.

Hva betyr det?

Du kan gjerne fnyse over influensere, men vær klar over at vi er influensere, alle og enhver.

Vi er et ekko av våre omgivelser.

 

Når du tenker på influensere, irriterer du deg nok over de som har stukket hodet frem og du er svært uenig i budskapet til vedkommende.

Men de speiler sine omgivelser.

De viser oss utfordringer i samfunnet i dag.

De får ting frem i lyset ved hjelp av egen person og de står i stormer vi andre ikke ville orket.

Den jobben er det få av oss som har ryggrad til å bære.

Så vær ikke så snar til å dømme.

Men….

Nå sier jeg at også du er influenser.

Ja, du har kanskje ikke titusener som sluker alt du sier…..men…

Du har barn, barnebarn, samboer, venner, bekjente, kollegaer, de du møter på butikken, på t-banen, ute på tur.

Alle du møter påvirker du og du påvirker dem, dere er et ekko av deres omgivelser.

Det du gir til en person av ord, handlinger og tanker, tanker er energi du sender ut, det påvirker vedkommende.

De bærer det med seg videre slik du tar med deg det du får av dem.

Noen ganger møter du et smil du tar med deg resten av dagen, kanskje hele uken.

Et smil og et vennlig ord, kan være et lys i noens mørke.

Klag over alt du er misfornøyd med din egen kropp og du sender disse holdningene videre til alle du skulle ønske ikke hadde de.

Klag og syt og være irritert og med det, ødelegg dagen for alle du møter den dagen.

Snakk stygt om noen og lær dermed noen at det er helt ok.

Hele tiden er vi influensere, alle som en.

 

Jeg klarer ikke å tenke over dette alltid.

Ingen av oss gjør nok det.

Noen ganger må vi sluse ut frustrasjon og fortvilelse, det er ok.

Men bare ha det i bakhodet, at du er en påvirker, om du tier eller taler.

Vær en god påvirker, så god du som du greier å være.

La oss hjelpe hverandre så vi gode influensere.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg