Irriterer jeg deg

 

 

Ja, det er noen som er innmari irritert over meg.

Har du noen du irriterer deg over?

Har du noen du leser innlegg fra på facebook og bare må kommentere negativt.

Føler du en indre driv i deg, i å finne noe du kan ta denne personen på.

Et ønske om å sette dette mennesket på plass.

Du kjenner det kribler inni deg av irritasjon.

Hva tror denne at den er, bedre enn meg kanskje?

Tenker du det?

Nesten helt ubevisst finner du kommentarer, som det gleder deg å skrive.

Ikke negative heller, men bare for å poengtere at vedkommende ikke er så gulle god som den gir seg ut for å være.

Eller at denne ikke er så flink som det tilsynelatende skal se ut.

 

Jeg er en slik person som kan irritere noe veldig.

Jeg skriver om alt jeg tenker og føler.

Jeg er meg selv, så godt jeg kan.

Jeg er gruelig sta, gjør stort sett aldri noe som ikke føles riktig for meg.

Du kan derfor gi meg tusen gode råd og jeg går kanskje for ingen av dem.

Jeg er nysgjerrig, kan virke kritisk og belærende.

Ja, dette har jeg jo fortalt dere før mange ganger.

En slik person som er som meg, og så stikker nesa si frem overalt, ja da kan det irritere.

Da skal jeg si deg noe rart.

 

Du må spørre deg selv hvorfor du gidder.

Hvorfor er jeg, eller noen andre så viktig, at du lar oss ødelegge kjemien i kroppen din.

Ja, for det er det du gjør når du irriterer deg.

Denne boblen av harme som du lar ligge der og ulme.

Hva skal det være godt for?

La oss være, ja både meg og alle andre som er til irritasjon.

Så lenge vi ikke trår deg på beina, så konsentrer deg om deg selv.

Og trår vi deg for nærme, ta på deg skoa og gå din vei.

Ta kontrollen over eget liv, vær den du mener det er riktig å være.

Vis oss hva du mener, hva du står for, uten å angripe noen andre.

Det er den eneste måten du kan lære oss noe på.

Og vil vi ikke lære, ja da får vi bare dure frem likevel.

Men for all del bruk ikke negativ energi på det.

Den eneste du skader med det, er deg selv.

Og det er du som skal skape dagen din best mulig

I dag

2 kommentarer
    1. Har ikke mange jeg irriterer meg så mye over, små ting kan det jo være av og til..oftere irritert på meg selv 🙂 Jeg oppfatter ikke deg som irriterende eller belærende.. Er nok sånn at enkelte “leter etter” ting å ta andre på ja….og sånne folk er jo litt irriterende da..hehe… Ha en fin kveld <3

    2. Jeg irriterer meg sjelden over andre. Jeg trenger ikke være enig i tankegang eller hva folk GJØR, men de har sine liv og sin tro og væremåte, jeg min. Hvis alle lever litt mer med respekt for hverandres valg, så blir det litt lettere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg