Ikke mer enn det

 

Ja hva gjør man på en Skjærtorsdag.

Det er en nydelig dag.

Været er så bra at jeg kan sitte ute, dog med fleecejakke og pledd.


Legg bort den boka, sier Tutta.

Ja, dere ser vel at hun sier det?

Men nei, den boken klarer jeg ikke å legge bort.

Den fenger meg slik at jeg vet ikke hvordan det går med den planlagte middagen.

 

 

Gubben har dekket bordet.

Pynten hjemme hos meg, er minimalistisk som vanlig.

Jeg kunne kanskje gått ned i kjelleren og hentet noen høner.

Ja, ikke lekende høner, men litt påskepynt.

Men kjenner jeg meg selv godt nok, blir det nok heller til at nesen forblir i boka.

 

 

Det er litt snø igjen enda og det er minusgrader om natta.

Men det er deilig å vite at det går mot vår.

Egentlig har jeg ikke tid til å blogge.

Det er den boka som venter.

Middagen i dag krever lite forarbeid.

Jeg har skrellet potet og kålrot.

Og pinnekjøttet står allerede og godgjører seg.

 

Jeg skal lage en enkel eplekake med vaniljekrem til dessert.

Den skal i ovnen før vi spiser, så vil ikke gjøre den klar enda.

Jeg er redd paideigen blir bløt, men det er bare å renske og skive tre epler og ha de i formen sammen med vaniljekrem.

 

Så får vi håpe den blir seende sånn ut.

EPLEPAI MED VANILJEKREM-SUPERENKEL

 

Ja du kan få vaske kjøkkengulvet for meg.

Nå er det blitt litt varmere også.

Da kan jeg dra til Russland igjen jeg, med bare tær.

Nok en nydelig dag i paradis

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg